י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זן אלים ומדבק מהר?

קטסטרופה: עלו לטיסה שליליים ונחתו חיוביים

חמישים ושניים נוסעים בטיסה מדלהי שבהודו להונג קונג שבסין, נמצאו חיוביים לקורונה לאחר הנחיתה - למרות שכולם הציגו בדיקה שלילית בזמן העלייה למטוס

קטסטרופה: עלו לטיסה שליליים ונחתו חיוביים
מטוס בהמראה. אילוסטרציה צילום: P

סקנדל בטיסה: לפחות 52 נוסעי טיסה מדלהי שבהודו להונג קונג שבסין נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף, למרות שכל הנוסעים הציגו בדיקת קורונה שלילית לפני העלייה למטוס. הנוסעים הגיעו בטיסת חברת התעופה ההודית Vistara ב-4 באפריל, כך דווח ב'דיילי מייל' הבריטי.

בינתיים בהודו, מערכת הבריאות במדינה קורסת תחת גל אלים של נגיף הקורונה, שהביא למותם של יותר מ-2,800 אנשים ביום במדינה שבה מתגוררים כ-1.3 מיליארד אזרחים.

בסך הכל יכלו לעלות לאותה טיסה 188 נוסעים, אך הרשויות בהונג קונג לא פרסמו כמה נוסעים היו על המטוס. מומחי בריאות טוענים שמערכות אוורור מטוסים מתקדמות גורמות לכך שהסיכון להידבק בנגיף מנוסע אחר הוא נמוך ביותר, אך אנשי המקצוע אמרו כי הנדבקים יכלו להידבק בהודו לאחר בדיקת הקורונה שלהם לפני הטיסה, שהיה צריך להיות עד 72 שעות מהטיסה.

האפשרות השניה היא שחלק מהנוסעים הציגו אישורי בדיקה מזויפים. אפשרות שלישית שמעלים החוקרים היא שהנוסעים יכלו להידבק באחד ממלונות ההסגר בהונג קונג. המומחים אמרו כי יכול להיות שנוסעים שנדבקו בזן קשה במיוחד של הנגיף, כזה שיכול היה לעבור בין הנוסעים למרות המסננים במערכות האוורור במטוס.

התוצאות החיוביות התגלו במהלך תקופת הבידוד, אשר הינה חובה למשך שלושה שבועות.

ראשידה פתימה, שעלתה על הטיסה עם בעלה ושני ילדיה, היא אחת מ-52 האנשים שנבדקו ונמצאו עם קורונה במלון הבידוד שלהם.

בשיחה מבית החולים אמרה פתימה ל'וול סטריט ג'ורנל' כי היא מאמינה שהיא נדבקה בטיסה, למרות שמשפחתה עטתה מסכות במשך רוב הטיסה ונמנעה מללכת לשירותים שבמטוס.

היא סיפרה כי חלק מהנוסעים השתעלו שוב ושוב במהלך הטיסה בעוד שאחרים הסירו את מסכותיהם כדי לאכול ומשפחות העבירו את ילדיהם הבוכים במעברים ואולי מהם נדבקו.

קורונה טיסה ניו דלהי הודו הונג קונג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד