י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סאגת שר המשפטים

סערה פוליטית | גנץ: "הזהרנו ממזימת אפריל - מנענו את מזימת אפריל"

שרי הממשלה התכנסו כהחלטת בג"ץ להחליט על זהות שר המשפטים של מדינת ישראל. לאחר דיון סוער, עלה שמו של גנץ שהפסיד בהצבעה, ונתניהו בניגוד לעמדת היועמ"ש הוביל הצבעה עבור אופיר אקוניס שעברה ברוב תומכים אף צפויה להיפסל | המערכת הפוליטית סוערת וגועשת

סערה פוליטית | גנץ: "הזהרנו ממזימת אפריל - מנענו את מזימת אפריל"
בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התעורר הבוקר (שלישי) קרבי, ומיד כשהחל הדיון הטעון והנפיץ בישיבת הממשלה על זהות שר המשפטים הבא של מדינת ישראל, כהוראת בג"ץ שקבע להחליט על מועמד כזה או אחר תוך 48 שעות, התלהטו הרוחות למחוזות חריגים אף למחזותינו.

לאחר דיון סוער, דרש בני גנץ ששמו יעלה כמועמד לתפקיד, והיועץ המשפטי לממשלה הבהיר לנתניהו שיש לו שעה להכריע. התקיימה הצבעה על שמו של גנץ שהפסיד בהצבעה. מיד לאחר מכן החליט נתניהו בניגוד לעמדת היועמ"ש הוביל הצבעה עבור אופיר אקוניס, הצבעה שזכתה לרוב, ולאחמ"כ נתקלה גם בקושי פריטטי, תוך שהיועמ"ש מבהיר שוב ושוב כי מדובר בהצבעה המנוגדת לדעתו.

במערכת הפוליטית מימין ומשמאל הביטו בפליאה על המתרחש בישיבת הממשלה והתגובות לא איחרו לבוא.

יושב ראש האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד אמר בתגובה לאירועים בישיבת הממשלה: "כל מי שהעלה בדעתו אפילו לרגע לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו, קיבל תזכורת שאין שום סיכוי שהוא ימלא את חלקו בשום הסכם. אם היה מי שעוד חשב שנתניהו צריך לשבת ליד שולחן הממשלה - היום הוא קיבל תזכורת שהוא חייב כבר ללכת. הזלזול הבוטה בשלטון החוק, בכל הסכם שהוא חתם עליו, השקרים כדרך חיים - כל זה פרץ היום סביב מינוי שר המשפטים. הוא פשוט לא מסוגל לא לרמות".

שרת התיירות, ח״כ אורית פרקש הכהן אמרה: כל מי שהליכוד ורוהמ מציע לו רוטציה - שיראה היטב את ההתנהלות בדיון היום בממשלה, ויחשוב לעצמו איך תיראה הממשלה ומה יהיו שווים הסיכומים איתו, בהצלחה".

חבר הכנסת גדעון סער הוסיף ותקף: ‏"הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון".

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב: ‏"אנו עדים להתנהלות כוחנית של מנדלבליט בתאום מלא עם גנץ וכחול לבן, מדהים שהם אפילו לא מנסים להסתיר את זה. הם איבדו כל רסן תוך התעלמות מרצון העם. אני מציע לכל אבירי השלטון להפסיק לאיים עלינו עם בג״ץ, מדינת ישראל היא דמוקרטיה שמתנהלת בהתאם לרצון הרוב ולא על פי גחמותיו של היועמ״ש".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' ניצל את אירוע לעקוץ את שלל יריביו: "‏אדוני היועמ"ש, אביחי, אל תדאג. קצת סבלנות. אוטוטו נפתלי ואיילת מקימים את ״ממשלת השינוי״. ואתה תחזור להיות ראש הממשלה האמיתי".

חבר הכנסת יאיר גולן עקץ את בנו של ראש הממשלה, יאיר. שעמד אתמול על דוכן הנאשמים תוך שעו"ד יוסי כהן מייצג אותו: ‏"אני חושב ששר המשפטים הבא צריך להיות עורך הדין יוסי כהן, זה אחרי המופע המצוין שלו במשפט אתמול".

חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב: "‏כל הכבוד לראש הממשלה על הנחישות מול סוכני הכאוס וההפיכה המשפטית. מזל טוב לשר המשפטים החדש אופיר אקוניס".

במהלך הדיון עצמו הגיבה שרת התחבורה מירי רגב ואמרה: "מזל טוב אופיר", השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הגיב ליועמ"ש שטען כי ההצבעה אינה חוקתית:"היועמש מעוות את החוק". השר מיכאל ביטון נזעק: "אתם מחריבים את הממשלה הזאת. די כבר".

במפלגת 'כחול לבן' אמרו: "נתניהו והליכוד ניסו לבצע פיגוע נוסף בדמוקרטיה- וכחול לבן מנעה מהם. הם ביקשו לפרק את סמכויותיו של משרד המשפטים בשל גחמה פוליטית- ולא נתנו להם. הם ביקשו להעביר הצבעה לא חוקית שלא היתה על סדר היום למינוי אקוניס לשר משפטים בניגוד לעמדת היועמ"ש- ונכשלו. והם מבקשים שוב לממש את מזימת אפריל- ואנחנו לא נאפשר להם. כחול לבן בהובלת גנץ תמשיך לשמור על הדמוקרטיה עד שתורכב ממשלת שינוי שתחזיר את ישראל למסלול".

בחשבון הטוויטר שלו צייץ גנץ: "הזהרנו ממזימת אפריל - מנענו את מזימת אפריל". הוא הוסיף, "‏אמשיך לשמור על הדמוקרטיה".

יו"ר ימינה, חבר הכנסת נפתלי בנט הגיב: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה".

אביחי מנדלבליט בני גנץ בנימין נתניהו יאיר לפיד בצלאל סמוטריץ' שר משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד