י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טעות טקטית של נתניהו

הדרמה בממשלה מקרבת את בנט וסער למחנה השינוי ולפיד

ייתכן ולדרמה שהתרחשה היום בישיבת הממשלה בנוגע למינוי שר משפטים קבוע, תהיה השפעה ישירה על זהותה של הממשלה שתקום. לטענת פרשנים נתניהו ביצע טעות טקטית שמרחיקה ממנו את בנט וסער ומקרבת אותם לממשלת שינוי

הדרמה בממשלה מקרבת את בנט וסער למחנה השינוי ולפיד
סער/לפיד/בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדרמה שהתרחשה היום (שלישי) בישיבת הממשלה שדנה לפי דרישת בג"צ במינוי שר משפטים קבוע, הובילה לסערה פוליטית וייתכן אף שיהיו לה השלכות פוליטיות על מאמצי הימין ונתניהו להרכיב ממשלה.

הפרשן עמית סגל טוען כי ראש הממשלה ביצע טעות טקטית כשנאבק כעת בגנץ על מינויו לשר משפטים, דווקא בימים שנדמה כי המאמצים להרכבת ממשלת ימין יחד עם בנט וסער נושאים פרי. ולדבריו, כעת גוברים הסיכויים להקמת ממשלת שינוי על פני ממשלת ימין עם הליכוד בנט וסער.

יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט התייחס בחריפות לדרמה בישיבת הממשלה: "מדינת ישראל מתקרבת לסף תהום של אנרכיה. אין לנו מדינה אחרת. אני קורא לכולם להבין את גודל הרגע, להתעשת ולגלות אחריות לאומית. מדינת ישראל חייבת בדחיפות ממשלה מתפקדת ויציבה".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער אמר כי ‏"הסאגה סביב (אי) מינוי שר המשפטים שהגיעה לשיאה עכשיו בישיבת הממשלה ההזויה היא עדות נוספת לצורך החיוני בהחלפת השלטון".

לטענת סגל, מתגובותיהם של בנט וסער ניתן להסיק שהאופציה לממשלה יחד עם נתניהו מתרחקת והאופציה לממשלת שינוי מקבלת בוסט רציני לאחר הדרמה בממשלה. לדבריו, הטעות שביצע היום ראש הממשלה במאבקו נגד גנץ ומנדלבליט מקלה על יו"ר 'ימינה' בנט ללכת על ממשלת שינוי ומספקת לו תירוץ טוב לתומכיו.

גדעון סער, שבימים האחרונים הסתובב עם הרעיון לחבור לליכוד כשראש הממשלה מורחק מתפקידו למשך שנה וחצי, מביע חשש הערב לחתום על הסכם כלשהו עם נתניהו.

בישיבת הממשלה שנערכה בנושא, השרים הצביעו נגד מועמדותו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ לשר משפטים קבוע, כשהוא מבחינתו טוען בתוקף שהוא המועמד היחיד לתפקיד בגלל ההסכם הקואליציוני שמעניק לכחול לבן את התיק הרגיש. בליכוד טוענים מנגד כי הכנסת השתנתה מאז ולכן אין משמעות להסכם שנחתם בכנסת הקודמת.

בליכוד העלו להצבעה - בניגוד לעמדת היועמ"ש מנדלבליט - הצעה למנות לתפקיד את אופיר אקוניס, ההצעה זכתה לרוב תומכים אך צפויה להיפסל בבג"צ גם בגלל הפריטטיות בממשלה שנותנת ל'כחול לבן' את האפשרות להפיל את ההחלטה גם עם מספר מועט של אצבעות.

 

 

בנימין נתניהו נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד