י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המתיחות בדרום

הירי התחדש: רקטות נורו מעזה ונפלו בשטח הרצועה

לילה מתוח בגבול הרצועה: אחרי יומיים של שקט מצד העזתים, הלילה נשמעה שוב אזעקת 'צבע אדום' ביישובי העוטף | זוהו שני שיגורי רקטות אך הן ככל הנראה נפלו בשטח הרצועה 

ירי מעזה, ארכיון
ירי מעזה, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אחרי יומיים של שקט, בצל האיומים שנשמעו מצד ישראל, אזעקת צבע אדום נשמעה הלילה (בין שלישי לרביעי) בקיבוץ כיסופים לאחר שרקטות נורו מרצועת עזה לעבר שטח המדינה.

בצה"ל אישרו כי נורו שתי רקטות מרצועת עזה, אך הן לא הגיעו לשטח ישראל ונפלו בסמוך לגדר בשטח הרצועה. "בהמשך לדיווח על הפעלת התרעה, זוהו שני שיגורים כושלים שנפלו בשטח רצועת עזה", מסר הלילה דובר צה"ל.

 ראש הממשלה נתניהו התייחס אתמול (שלישי) למצב בדרום ואמר כי ישראל ערוכה להגיב בעוצמה. "אנחנו ערוכים לכל התפתחות, אני לא מציע לאויבינו לנסות אותנו", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה שהתכנסה לדון בסוגיית מינוי שר המשפטים.

לדבריו, "לאחר ישיבת הקבינט קיבלנו החלטות - להיערך לכל תרחיש. זו ההנחיה שאני ושר הביטחון הנחינו וצה"ל אכן ערוך לכל תרחיש. אתמול היה לילה שקט ואני מקווה שיימשך כך".

"במקביל", הוסיף נתניהו, "המשטרה וכוחות הביטחון בירושלים פועלים לשמירת הסדר הציבורי והבטחת חופש הפולחן. אני חושב שגם שם יש ירידה בהיקף ההפרות והדבר הזה הוא חיובי כמובן. אנחנו רוצים לחזור למשטר של חוק וסדר מלא, אנחנו נאכוף את החוק בצורה מלאה".

כזכור, ביום שני התכנס הקבינט המדיני ביטחוני ודן במצב המתוח ברצועת עזה, אחרי מספר ימים של ירי רקטות בלתי פוסק לעבר יישובי העוטף. במהלך הישיבה החריגה הוצגו לשרים שורה של תכניות פעולה לקראת אפשרות שהירי מהרצועה יתחדש.

בסיומה של הישיבה, אישרו שרי הקבינט להגיב בעוצמה במידה והפלסטינים ישובו לשגר רקטות לעבר יישובי הדרום. מוקדם יותר אתמול העבירה ישראל מסרים לארגון חמאס דרך המתווכים השונים - כי ירי נוסף יגרור תגובה צבאית משמעותית.

גם שר הביטחון בנח גנץ התייחס אתמול למצב ואמר: "צה"ל ערוך לממש כל החלטה שלנו נוכח כל התפתחות ברצועת עזה ובמקומות אחרים. אני אומר לשרים שמעבר לגבולות שלנו, יש פעילות שמחייבת ערנות וצה"ל וכוחות הביטחון כולם פועלים כל העת."

 

עזה עוטף עזה ירי רקטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד