כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
שלושה גושים שווים

מסתמן: זה הרכב הממשלה של 'מחנה השינוי'

לקראת סיום המנדט של נתניהו, היום מדווח על הצעה שמתגבשת בגוש השינוי להרכב ממשלת לפיד ובנט - ולפיה הקואליציה תחולק לשלושה גושים, כאשר כל גוש יקבל מספר שווה של תיקים | ראשי 'ישראל ביתנו' ו'כחול לבן' מקבלים עמדה מכריעה בממשלה

מסתמן: זה הרכב הממשלה של 'מחנה השינוי'
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

לאחר כמה ימים שבהם שררה פסימיות בשמאל, היום (רביעי) מתפרסם כי בגוש השינוי מתקדמים לקראת כינון ממשלה, ואף כבר גיבשו הרכב לה.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום', הממשלה תחולק לשלושה גושים שונים, כאשר כל אחד יקבל 8 תפקידי שרים: גוש הימין - בנט וסער, גוש המרכז - ליברמן וגנץ וגוש השמאל - לפיד, מרצ והעבודה.

בממשלה, כך על פי הדיווח, יכהנו 23 שרים וראש הממשלה, וכל גוש כאמור יקבל שמונה תפקידים, כאשר תפקיד ראש הממשלה יהיה בחלק הראשון בגוש הימין, ובחלק השני יעבור לידי גוש השמאל.

אם וכאשר יצליחו להרכיב ממשלה, והיא תהיה על פי סדר החלוקה שפורסם כעת, מי שיהיו בעמדת הכרעה בכל הצעה שתעלה על שולחן הממשלה הם בני גנץ ואביגדור ליברמן שצפויים לכהן כשרי הביטחון והאוצר.

מבחינת החרדים מדובר בבעיה קשה שכן ליברמן יקבל כוח רב בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה שיעלו לדיון בממשלה.

בתוך כך, מוקדם יותר היום יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט נועד עם יו"ר 'רע"מ' מנסור עבאס, השניים בעמדות שתי המפלגות בעקבות המצב הפלונטר הפוליטי: "הפגישה הייתה טובה", נמסר עם פרסום הידיעה.

פגישתו של יו"ר 'ימינה' עבאס, באה לאחר שבימים האחרונים נרשמה התחממות ביחסים בין האחרון ל'ליכוד', כשהשיא הגיע בדיל שרקחו על כך שעבאס מקבל את יו"ר הוועדה לענייני ערבים, בתמורה לתמיכה בהצעת מפלגת השלטון על הרכב הנשיאות בכנסת.

בני גנץ אביגדור ליברמן נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד