י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרסום ראשון

הצעה מפתה של גוש השינוי לחרדים; תיקים בכירים ואיווט בחוץ

הצעה חלומית יותר מזו במצבם הנוכחי, החרדים לא יכלו לקבל, ובכל זאת מתמהמהים. ל'בחדרי' נודע כי בגוש השינוי הציעו למפלגות החרדיות להצטרף לממשלה בתנאי שליברמן באופוזיציה. כמו כן הוצעו להם תפקידים בכירים בהתאם לגודלם | אולם אלה לא מתלהבים ולא משיבים

הצעה מפתה של גוש השינוי לחרדים; תיקים בכירים ואיווט בחוץ
בחירות 2021 לכנסת ה-24 צילום: צלמי פלאש 90

פרסום ראשון: למרות שהחרדים מציגים כי הם הולכים רק לצד בנימין נתניהו גם במחיר של אופוזיציה, השיחות בין נציגי הסיעות החרדיות לאנשי גוש השינוי מתנהלות מידי יום ול'בחדרי חרדים' נודע כי על שולחן החרדים הונחה הצעה מפתה.

מדובר בהצעה שהגיע מהדרג הבכיר ביותר שמנהל את השיחות לגוש השינוי, ששוחח בימים האחרונים עם מספר חברי כנסת מהסיעות החרדיות, זאת במסגרת המאמצים להקים ממשלת ׳אחדות לאומית׳ שתישען דווקא על קולות החרדים ולא על קולות הסיעות הערביות.

על פי ההצעה, נציגי הסיעות החרדיות יחזיקו בתיקים בכירים בדומה לאלה שמחזיקים בהם כיום, ובנוסף, התחייבות כי אביגדור ליברמן יישאר מחוץ לממשלה. בימים האחרונים מביעים בסיעות החרדיות דאגה מהאפשרות שליברמן יחזיק בתפקיד שר האוצר.

כעס ותסכול אצל החרדים: נתניהו לא עושה מספיק

ממשלה עם החרדים בראשות נפתלי בנט יכולה לקום גם ללא תמיכת 'מרצ', ויחד עם בצלאל סמוטריץ'. היא יכולה להחזיק עם 61 ח"כים. ובקונסטלציה מסוימת שבה גם מפלגת 'העבודה' מצטרפת, הממשלה יכולה למנות 68 ח"כים.

ככל שנודע ל'בחדרי חרדים', במפלגות החרדיות לא השיבו להצעה שהונחה לפתחם, אך ברור שמדובר בהצעה מפתה וחלומית מאין כמוה, כך שרק היום ציטט העיתונאי ישראל כהן את יו"ר 'יהדות התורה' משה גפני שזעק מפני תרחיש כי ליברמן יחזיק בתפקיד שר האוצר.

"אם תקום ממשלת בנט-לפיד-ליברמן שתחרוט על דגלה את השנאה לדת, אנחנו נהיה אופוזיציה לוחמת עוד יותר ממה שהיינו ב-2013. שלא יחשבו שיקנו אותנו בתיקים שישמרו לנו, תהיה מלחמת עולם ולא נוותר על שום עקרונות וערכים", כך גפני הערב.

בימים האחרונים מנהלים בשיחות החרדיות שיחות חשאיות ופומביות עם נציגי גוש השינוי, כך למשל נועד השבוע סגן השר מאיר פרוש עם איילת שקד והיום עם חבר הכנסת גדעון סער, העומד בראשות מפלגת תקווה חדשה.

בסיעות החרדיות מסרבים להצהיר כי לא ישתפו פעולה עם יאיר לפיד, כך חבר הכנסת גפני שצפוי להיפגש עם לפיד בימים הקרובים, היחיד שמתעקש שלא לשבת אף לצד לפיד, הוא השר יעקב ליצמן שמתבצר בעמדתו ללכת אך ורק עם ממשלה בראשות נתניהו.

חברי הכנסת החרדים אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד