כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
משבח את ישראל

ממציא החיסון של 'פייזר': נצטרך להתחסן שוב

בכל רחבי העולם נגיף קורונה מכה בעוז, ובישראל לאחר מבצע חיסונים מוצלח במיוחד, הנגיף בחסדי שמיים כמעט ונעלם | ממציא החיסון של חברת פייזר "זה נהדר איך שישראל התנהלה עם החיסונים"

ממציא החיסון של 'פייזר': נצטרך להתחסן שוב
חרדי מתחסן מפני הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (רביעי) דווח כי מאז החל מבצע החיסונים בישראל, עד כה התחסנו לנגיף הקורונה 5,393,470 בני אדם. מתוכם, 5,074,730 בני אדם התחסנו במנה השניה. ב'כאן 11' ראיינו את הד"ר אוגור שאהין, מייסד חברת ביונטק וממציא החיסון של חברת פייזר וביונטק שהתייחס בדבריו במסגרת מסיבת עיתונאים בינלאומית שנערכה בזום. תוך דגש למבצע החיסונים הנרחב שנערך בישראל.

בראשית דבריו התייחס הד"ר לסאגת המוטציות, והדגיש כי על פי המידע שקיבלה חברת התרופות מישראל החיסון שפיתחה יעיל ב-97% נגד הווריאנט הבריטי. עוד הוסיף וציין לשבח את התנהלות מדינת ישראל בפני העיתונאים הזרים: "זה נהדר איך שישראל התנהלה עם החיסונים, הארגון היה פשוט מושלם".

הד"ר שאהין הוסיף והתייחס לסוגיית חיסון הילדים והשגת חיסון העדר ללא זה: "הדבר הראשון שאסור לשכוח הוא שגם ילדים עשויים לחלות באופן קשה מהנגיף. כדאי לספק חיסונים לילדים גם כי זה מחזק את חסינות העדר וגם כי זה חיובי עבורם. הניסויים עדיין רצים ורק לאחר שנקבל את המידע נוכל להמליץ על התחסנות".

בסיום הראיון אמר הד"ר כי החברה עדיין בוחנת את סוגיית חיסון הנשים בהריון. ולגבי שאלת מנת החיסון הוסיף ואמר שרמת הנוגדנים בבדיקות שהחברה עורכת הולכת ופוחתת 8 עד 9 חודשים לאחר מתן החיסון השני. וזו הסיבה שהם ממליצים על מנת חיסון שלישית ולאחריה "יצטרכו להתחסן כנראה כל 18-12 חודשים".

חברת פייזר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד