כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
צפו בתיעוד ממירון

חודשו העימותים עם המשטרה; החייאה על אדם שהתמוטט בציון

בשעות האחרונות נרשמים עימותים בציון במירון בין מתפללים לכוחות המשטרה. המהומות החלו בעקבות הצבת מחסומים של המשטרה במקום בעקבות העומס הרב | כוחות ההצלה ביצעו בשעה האחרונה החייאה על אדם כבן 60 שהתמוטט על רקע רפואי בתוך מתחם הציון | צפו בתיעוד

חודשו העימותים עם המשטרה; החייאה על אדם שהתמוטט בציון
המהומות במירון צילום: אלי חגניאן

אחרי שעות של שקט, עימותים נרשמים בשעה אחרונה (חמישי) במתחם תיון הרשב"י במירון. המהומות פרצו לאחר שהמשטרה החלה לחסום את הכניסות לציון בעקבות העומס הרב ששרר במקום.

ברקע ניסיונות המשטרה לחסום את הכניסות, החלו עימותים בין מאות מתפללים לכוחות המשטרה. השוטרים פעלו לפזר את הפרת הסדר ולפי עדי ראייה השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. חלק מהמתפללים דיווחו על מחנק כתוצאה מגז מדמיע שהושרפץ בציון.

בתוך כך, כוחות ההצלה ביצעו בשעה האחרונה החייאה על קשיש כבן 60 שהתמוטט על רקע רפואי בתוך מתחם הציון. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים זיו בצפת. שמו לתפילה: השם לתפילה נחמן אליהו בן גיטל.

מהמשטרה נמסר: "בניגוד לפרסומים שונים ובלתי אחראים על הפרת סדר בקרבת ציונו של ר' שמעון, מדובר באירוע רפואי שהצריך סיוע של כוחות הרפואה במקום. אין ולא היה כל אירוע אחר".

גל יסעור חובש איחוד הצלה שהיה בסמוך והחל ראשון בפעולות ההחייאה מסר: "המתפללים סיפרו כי הוא התמוטט והם החלו בביצוע עיסויים והצטרפתי אליהם לאחר שבדקתי שהוא אכן ללא דופק ונשימה. בסיוע פרמדיקים של איחוד הצלה ביצענו בו פעולות החייאה".

אבי מרכוס פרמדיק ומנהל אגף רפואה של איחוד הצלה הוסיף: "לאחר שביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות תוך מתן שוקים חשמליים מדפיברילטור הוא פונה לבית החולים זיו בצפת תוך כדי המשך פעולות החייאה במצב לא יציב".

החייאה על קשיש שהתמוטט בציון

מוקדם יותר הודיעה המשטרה כי שחררה את שני העצורים מהמהומות שהתרחשו הבוקר באזור הציון, על רקע העבודות שבוצעו בעזרת הנשים. "משטרת ישראל שבה וקוראת לציבור החוגגים ומנהיגיהם לגלות אחריות ולמנוע הישנות מקרים מצערים מסוג זה המעכירים את האווירה באירוע כה חגגי ושמח ועלולים להתפתח לסכנת חיים", נמסר.

כפי שדווח הבוקר, מתפללים התעמתו עם שוטרים במתחם הציון במירון: לטענת עדי ראייה, נעשו ניסיונות להציב גדרות באזור עזרת הנשים, מה שהוביל לזעם מצד כמה מהמתפללים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראו השוטרים מבצעים מעצר של צעיר שככל הנראה התעמת עם השוטרים ולפי עדויות צעק לעברם 'נאצים'. נכון לשעה זו השקט חזר למתחם הציון והמשטרה עודנה במקום בכוחות מתוגברים.

החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד