י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שבת משוש לבנו נהפך לאבל מחולנו

אסון כבד בהילולא במירון: לפחות 44 הרוגים ולמעלה מ-150 פצועים

מחריד: למעלה ממאה נפגעים כתוצאה מדוחק במהלך ההדלקה של הרבי מתולדות אהרן בהר מירון • על פי הדיווחים ישנם 44 הרוגים, ולמעלה ממאה וחמישים פצועים במצב קשה, בינוני וקל • מחשש לשלום הציבור המשטרה הכריזה על איסור כניסה להר • קרעו שערי שמים בתפילה

אסון כבד בהילולא במירון: לפחות 44 הרוגים ולמעלה מ-150 פצועים
אסון מירון תשפ"א צילום: ישי ירושלמי, בחדרי חרדים

אירוע קשה במירון: 44 הרוגים ולמעלה ממאה וחמישים פצועים במצבים שונים כתוצאה מקריסת מחסום בעקבות הדוחק במהלך הדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן במירון. ל'בחדרי חרדים' נודע כי האירוע התרחש בין הכנסת אורחים רשב"י לדרך מהדרין. לפי עדי ראיה, קודם האסון המשטרה סגרה את הכניסה בעקבות עודף אנשים בצד השני וכתוצאה מכך נדחקו המשתתפים.

על פי דיווחים מהמקום, ישנם 44 הרוגים ולמעלה ממאה וחמישים פצועים בדרגות פציעה שונות, בהם למעלה מ-25 במצב אנוש. הוכרז אר"ן (אירוע רב נפגעים). כוחות ההצלה בדרכם למקום, כשחלק מהכוננים החלו בביצוע פעולות החייאה על מספר מחוסרי הכרה. מלבד הנפגעים ישנם במקום מספר לכודים. כוחות צה"ל הגיעו למקום בכדי לסייע בפינוי וחילוץ הנפגעים.

המשטרה הודיעה על פינוי ההר לחלוטין. במקביל, משרד התחבורה הורה להזרים מאות אוטובוסים למירון במטרה להוריד את ההמשתתפים לערים השונות ברחבי הארץ.

חשוב: ישנה קריסה טלפונית בהר ולמרבית מהנוכחים אין קליטה. במידה וניסיתם ליצור קשר עם בן משפחה והוא לא עונה, אין צורך להבהל. אם אתם במירון ולא מצליחים לעדכן את משפחתכם שהכול בסדר, נא שלחו הודעה ל-054-6665197 עם שם השוהה במירון ולמי להתקשר להודיע וארגון זק"א יעשה זאת. נא לא להתקשר, רק בהודעה כתובה. 

מרכזי מידע בבתי החולים" נהריה: 049850505, נהריה חירום: 1255141, זיו: 046828838, זיו חירום: 1255161, פוריה: 046652211

סגן שר התחבורה אורי מקלב מסר בתום הערכת מצב בחפ"ק משקד התחבורה בהר מירון כי "משרד התחבורה מעמיד את את מערך הרכבות ואוטובוסי החירום בכדי להוריד את כלל ההמונים מהר, כרגע ישנם צירים סגורים לטובת פינויי הפצועים. אנחנו מבקשים מהציבור להתאזר בסבלנות".

מרכבת ישראל נמסר כי "בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה. הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ (בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים)".

עד ראייה סיפר כי בשונה מהדיווחים הראשוניים לא הייתה קריסה של טריבונה. "בוא נעשה כאן סדר - לא קרס כאן שום דבר", הוא אמר. "מעל האוהל של הכנסת אורחים וצמוד לבניין של ציון הרשב"י, יש מעבר שעובר עד המדרגות ומתחת לאוהל של הכנסת אורחים".

"ובמעבר הזה נהיה צוואר בקבוק של אנשים", אמר והמשיך, "אנשים נדחסו ונדחסו ואז היה קריסה וקרסו אחד על השני. לא היה לי מצפון להוציא את הטלפון ולצלם, אבל אני לא יכול לתאר לכם איך זה היה נראה".

"הם שכבו אנשים אחד על השני בערימות. זה לא יאומן מה שהלך פה", תיאר עד הראייה.

בעקבות האירוע משרד התחבורה מעדכן כי כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים חזרה והאירוע הסתיים. עשרות אוטובוסים בדרכם להר לאסוף את השוהים. ממשטרת ישראל ביקשו מכלל הציבור הנמצא בהר מירון להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. "אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים", נמסר מהמשטרה.

נשיא המדינה, ראש הממשלה ופוליטיקאים נוספים קוראים לציבור לשאת תפילה לרפואת הפצועים בהר מירון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: ״אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום״.

 

ל"ג בעומר אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד