א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"התכנסות ראשונה מאז הקורונה"

ברחבי העולם מסקרים את האירוע המחריד: "אסון נורא"

כלי תקשורת רבים מרחבי העולם מסקרים את האירוע הקשה במירון שגבה את חייהם של קרבנות רבים | כלי תקשורת בעולם הערבי דיווחו גם הם בהרחבה על האסון

ברחבי העולם מסקרים את האירוע המחריד: "אסון נורא"
האסון במירון צילום: אבי גדלוביץ'

האסון הנורא במירון זעזע את ישראל, אך גם כלי התקשורת ברחבי העולם לא נותרו אדישים אל מול המראות הקשים.

"הרוגים רבים בחגיגה הדתית בישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז על אסון נורא, לפי הערכות מסוימות, כ-100,000 איש נדחסו יחדיו סמוך לחצות כדי לחגוג את חג ל"ג בעומר" כך כתב ה'ניו יורק טיימס'.

אתר DW העולמי שמדווח במספר שפות, אנגלית, גרמנית, צרפתית, רוסית, ערבית, דיווח כי בישראל "עשרות הרוגים בכינוס הדתי של ל"ג בעומר".

אתר 'גולף ניוז' שמדווח במדינות המפרץ, כתב "הרוגים רבים בפסטיבל היהודי בל"ג בעומר".

ה"דיילי מייל" הבריטי דיווח על "עשרות הרוגים ופצועים רבים באסון המדורה בישראל, זה היה ההתכנסות הדתית הענקית הראשונה מסוגה שהתקיימה באופן חוקי מאז ישראל ביטלה כמעט את כל המגבלות הקשורות למגיפה של נגיף הקורונה".

אתר ספוטניק בשפה הרוסית דיווח, "לפחות 38 אנשים הרוגים בחגיגה המונית של חג דתי בישראל". כל סוכנויות הידיעות הגדולות בעולם יצאו בכותרות על האסון הנורא, רויטרס AP, AFP וסוכנויות נוספות.

הדיווחים על האסון במירון פורסמו בכל כלי התקשורת הגדולים בעולם, ובכל שפה אפשרית, רוב כלי התקשורת התמקדו בהודעה שפרסם ראש הממשלה נתניהו בחשבון הטוויטר שלו על האסון, חלקם ציינו כי ישראל הקלה על הגבלות הקורונה, וזאת החגיגה הראשונה מאז ההקלות.

כלי תקשורת בעולם הערבי דיווחו גם הם בהרחבה על האסון הנורא במירון, כלי תקשורת שעוינים את ישראל ציינו כי מדובר ב"מתנחלים" נהרגו.

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד