י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מימין ומשמאל

"בלתי נתפס": הפוליטיקאים מגיבים לאסון מירון

בוקר כשותת דם לאחר האירוע הקשה אמש בהילולא בקבר הרשב"י. חברי הכנסת והשרים הגיבו לאסון ואיחלו רפואה שלמה לפצועים: "כואב הלב על אלה שקיפחו את חייהם - ליבנו עם המשפחות | חלקם אף דרשו: "וועדת חקירה ממלכתית מיד"

"בלתי נתפס": הפוליטיקאים מגיבים לאסון מירון
פינוי פצוע לבית החולים צילום: פלאש 90

לאחר האסון הנורא בהר מירון שבו נהרגו לפחות 44 איש, במהלך הבוקר (שישי) ואתמול הגיבו חברי הכנסת והשרים על האירוע, והביעו את תנחומיהם למשפחות האבלות. 'בחדרי חרדים' ריכז את כל התגובות.

"‏בחרדה גדולה אני עוקב אחר הדיווחים ממירון ומתפלל לרפואת הפצועים", כתב בצער נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין וביקש, "אל נא רפא נא להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גם הגיב: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום'', כתב.

"‏זהו אחד האסונות הגדולים בתולדות מדינת ישראל. ליבנו דואב וכואב על עשרות הרוגים", צייץ יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט והמשיך, "ליבנו עם המשפחות האבלות. תפילותינו למען הפצועים. אבינו שבשמיים שלח רפואה שלמה לחולי עמך וחזק את ידי אנשי כוחות הביטחון וההצלה".

גם יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הגיב: "לילה עם בשורות קשות במיוחד. אני מייחל להחלמת הפצועים במהרה ושולח תנחומיי למשפחות ההרוגים".

"הלב קרוע, ממאן להכיל את גודל השבר נוכח האסון הכבד", מסר שר הפנים אריה דרעי והמשיך, "הפך לאבל מחולנו. אני קורא לציבור להתפלל ולקרוע שערי שמים לרפואת הפצועים".

"לתמוך ולחזק את המשפחות שאיבדו את קרוביהם. ויהי רצון שיבולע המוות לנצח וימחה ה׳ דמעה מעל כל פנים אמן", הוסיף.

"‏וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם. והמשכיל בעת ההיא ידום", ציטט יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ׳ הבוקר, ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד הוסיף, ‏"אני עוקב בדאגה כאב וחרדה אחר האסון הנורא שארע בעת ההילולה במירון. ישראל כולה מתפללת כעת לרפואת הנפגעים".

יו"ר מפלגת 'העבודה' מרב מיכאלי צייצה: "‏אסון כבד. לילה נורא. הלב ממאן להאמין. שולחת ניחומים מעומק הלב למשפחות וחיזוק ידיים באיחולי החלמה לפצועים. כמה קשה ועצוב".

"‏אסון מחריד. עוקב בזעזוע אחר מאמצי ההצלה והפינוי. לבי עם הפצועים והמשפחות ההמומות. יחד עם ישראל כולה אני מייחל לרפואת הנפגעים, ושולח ניחומים לאבלים הרבים. כאב גדול", כתב יו"ר 'מרצ' ניצן הורביץ.

ח"כ איתן גינזבורג מ'כחול לבן' כתב על האירוע הקשה: "‏איזה אסון נורא!! כואב הלב על אלה שקיפחו את חייהם. חיזוק למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה מהירה וטובה לפצועים".

שרת התחבורה מירי רגב אמרה: "‏עוקבת בחרדה עמוקה ומתפללת לשלומם של הפצועים באסון הקשה במירון. ליבי בשעה קשה זו עם משפחות הנפגעים וכוחות ההצלה והביטחון, הפועלים בזירת האסון".

"התעוררנו לאחד האסונות הקשים שידענו בתולדות מדינת ישראל", כתב הבוקר אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' והמשיך, "הלב נקרע וכואב על עשרות הרוגים. מבקש בכל לשון של בקשה, אל תשתפו תמונות מהאירוע".

"תחסכו מהמשפחות עוד כאב מיותר. תנו לאנשי כוחות הביטחון לעשות את עבודתם", ביקש וחברת הכנסת קרן ברק מ'הליכוד' הוסיפה גם היא, "בוקר קשה ועצוב. קשה לעצור את הדמעות. אסון כבד ונוראי".

"שולחת את תנחומי למשפחות ההרוגים ומשתתפת בצערם הכבד, ומאחלת יחד עם כל בית ישראל החלמה מהירה ורפואה שלמה לכל הפצועים", כתבה.

חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה': "‏הלב נשבר הבוקר מהידיעות על האסון הגדול בהר מירון, ליבי עם משפחות ההרוגים והפצועים".

גלעד קריב, העבודה: ‏"אסון נורא. הלב עם המשפחות שעולמן חרב ועם הנאבקים עדין על חייהם. אורח החיים והשקפת העולם יכולים להיות שונים באופן תהומי אבל ההשתתפות בצער והעצב מגשרים על פני כל תהום.

"שאלות רבות תדרושנה מענה נוקב כדי שאסון כזה לא יתחולל שוב, אבל בעת הזו "כל בית ישראל יבכו את השריפה" (ויקרא י ו)", הוסיף.

שר הביטחון הפנים אמיר אוחנה הלילה: "‏אסון נורא במירון. משטרת ישראל מסייעת בידי כוחות ההצלה לפנות את הפצועים במהירות ובזהירות.
אין הגעה אל ההר למעט לכוחות החילוץ וההצלה - הדרך היא החוצה בלבד".

"נציב הכבאות וההצלה באירוע. מפכ"ל המשטרה בדרכו. כולנו מתפללים לשלומם של הפצועים ומחזקים את כוחות החירום וההצלה", הוסיף.

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד