ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"רוצחים, די!"

בני משפחה נחשפו למות יקיריהם בקבוצות וואטסאפ

הלב שותת דם, מאות הפצועים בבתי החולים נאבקים על חייהם ועשרות ההרוגים עדיין לא זוהו באופן סופי, אך את לבלרי הואטצאפ והרשתות החברתיות כל זה לא מעניין | שוב, בני משפחה נחשפים לשמות יקיריהם בהודעות חסרות שחר והכאב זועק עד השמים

בני משפחה נחשפו למות יקיריהם בקבוצות וואטסאפ
זירת האסון צילום: David Cohen/Flash90

רוצחים! תפסיקו להפיץ שמות של הרוגים.

פעם בכמה זמן זה קורה. אסון כלשהו מתרחש ועוד טרם מתקררת גופת הנפטר לבלרי הוואטסאפ אצים רצים לפרסם את שמו. יש משפחה ברקע, קרובים, חברים, אבל את אותם המפיצים זה לא מעניין. אלוהי הרייטינג חזק מהם.

כעת זה קורה שוב. ‏ישראל דיסקינד שמחפש את אחיו שמחה דיסקינד, בן ה-23, מהשעה 1 בלילה סיפר כי "בדקות האחרונות קיבלתי הודעה על פטירת אחי בקבוצת וואטסאפ. טרם קיבלת הודעה ממקור רשמי. עברתי בית חולים בית חולים, מד"א, זק"א, משטרת ישראל, אף אחד לא יודע כלום".

במקרה אחר נחשפה אחות של אחד מההרוגים לשמו בקבוצת וואטספ. "אני אחותו ותודה באמת שככה מעדכנים", היא הגיבה. דקות לאחר מכן אחיו של אחד מההרוגים נחשף לשמו בציוץ בטוויטר.

רק לפני חודש באסון הנורא שבו נהרג חיים הר כסף, הופץ צילום מסך ובו נראית הודעה על פטירתו שנשלחה באחת מהקבוצות. אשתו שנכחה בקבוצה נחשפה למידע בצורה הכי לא נכונה ונאותה שיש.

תבינו. יש פה ילדים, אחים, הורים, דודים ובני דודים, בעלים דואגים ורעיות כואבות. אף אחד לא הטיל צו פרסום על שמות ההרוגים, מחכים עם ההודעה רק בשביל לעדכן את המשפחה. נחשפתם לשם של הרוג? אל תפיצו, אל תעבירו הלאה, כי לאף אחד לא מגיע להיחשף לפטירת אהובו בצורה שכזו.

אסון מירון תשפ"א ואטסאפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד