כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המשפחות זועמות

מלאכת זיהוי ההרוגים: "להצטייד בכל פיסת מידע"

אל המכון לרפואה משפטית באבו כביר, מגיעים הבוקר בזה אחר זה בני משפחותיהם של ההרוגים באסון המחריד הלילה בהר מירון | המשטרה מבקשת מקרובי ההרוגים להצטייד בפרטים מזהים במטרה לזרז את תהליך הזיהוי | קרובי משפחה זועמים: "מעבירים את הגופות המזוהות לאבו כביר, זה פצע נוסף".

מלאכת זיהוי ההרוגים: "להצטייד בכל פיסת מידע"
אבו כביר, הבוקר צילום: זק"א ת"א

בשעות אלו מגיעים רבים מבני משפחות הקורבנות מהאסון הקשה במירון, למכון לרפאה משפטית באבו כביר - במטרה לזהות את יקיריהם, בניסיון להביא לשחרורם של ההרוגים בהקדם האפשרי בכדי לקיים ההלוויות קודם כניסת השבת.

במשטרה מבקשים מבני המשפחות, המגיעים לזהות את יקירהם, להצטייד במספר פרטים במטרה לזרז את מלאכת הזיהוי. "משטרת ישראל החלה משעות הבוקר בזיהוי הקורבנות ופועלת לאיתור הנעדרים באירוע מירון", נמסר מהמשטרה.

לשם מלאכת הזיהוי, מבקשת המשטרה מקרוביהם של הנעדרים להצטייד, עוד בטרם הגעתם אל המכון לרפואה משפטית, "בכל פיסת מידע העשויה להצביע או לסייע בזהות הנעדרים".

ככל שניתן, להלן הפרטים הנדרשים של הנעדרים: תמונות מזהות, מספרי תעודות זיהוי, מספרי מכשירים ניידים, סימנים רפואיים מזהים על גוף הנעדרים לרבות- צלקות/ניתוחים/כתמי לידה/וכדומה, צילומי שיניים ורנטגן.

כפי שצויין, מלאכת הזיהוי מתבצעת במכון לרפואה משפטית בכתובת דרך בן צבי 67 ת"א-יפו, במקום הוקצה מתחם נפרד לקרובי הנעדרים. במשטרה מציינים, כי בכל שאלה או מידע, משטרת ישראל מעמידה את מוקד 110 לרשות האזרחים.

מספר בני משפחה של הרוגים באסון, האשימו את המשטרה בהתעמרות בקרוביהם של ההרוגים. לטענתם, ישנה הנחיה להעביר את כל הגופות, כולל אלה המזוהים על ידי בני משפחה למכון באבו כביר. "זה פצע נוסף על מכה קשה", אמר אחד מבני המשפחה.

במשטרה דחו את הטענות, וטענו כי הליך הזיהוי כולל כמה פרמטרים שחייבים להצטרף לזיהוי מוחלט. "אם ישנו חלק מכך עדיין אין זיהוי חוקי", אומר גורם במשטרה. לדבריו, "לכן אחרי שעות רבות של ניסיונות זיהוי עדיין ישנם חוסרים. זו הסיבה שהם נלקחו למכון לרפואה משפטית.  אני מדגיש, מדובר בזיהוי חיצוני ולא בניתוח".

באסון המחריד בהר במירון נרשמו עד כה 44 הרוגים ולמעלה ממאה וחמישים פצועים במצבים שונים כתוצאה מקריסת מחסום בעקבות הדוחק במהלך הדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן. האירוע החל בשעה 00:50 בלילה, אז אלפי אנשים שהו במתחם ההדלקה והחל להיווצר עומס רב.

אסון מירון תשפ"א זיהוי חללים אבו כביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד