כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המשפחות מתחננות

שעות לכניסת שבת: מרבית הגופות טרם שוחררו להלוויה

ההתנהלות האיטית של הרשויות בכל הקשור לזיהוי גופות האסון, מובילה לתרעומת רבה מצד בני המשפחות שרק מבקשים לקבות את יקיריהם קודם כניסת השבת | ח"כ סמוטריץ': "התעללות במשפחות"

שעות לכניסת שבת: מרבית הגופות טרם שוחררו להלוויה
מחוץ למכון לרפואה משפטית צילום: Tomer Neuberg/Flash90

שעות ספורות לכניסת השבת, חלק ניכר מן הגופות שנספו באסון מירון תשפ"א נמצאות בהליך זיהוי במכון המשפטי 'אבו כביר' בזמן שהמשפחות מתחננות להביא את קרוביהן לקבורה קודם כניסת השבת - אך ללא הצלחה.

תחילה הגופות הגיעו להליך הזיהוי בשעה מאוחרת, כמעט 11 שעות לאחר האסון במירון, אז ההליך התעכב כשהמשפחות נותרו מחוץ למכון ולא איפשרו להם לזהות את יקיריהן. אחד מהם אומר: "שום דבר לא מתקדם. המשפחות שותתות דם. אימהות מתמוטטות פה. אנחנו פונים למי שיכול שיזרז את העניין".

נכון לשעה זו זוהו בוודאות כ-35 גופות אך לא כולם שוחררו, כאשר עוד עשר גופות של נפטרי האסון טרם זוהו. ככל הנראה לא כל הנפטרים יבואו לקבורה קודם כניסתם השבת.

עוד פרטים מהעיכוב באבו כביר. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדפסת תקולה מעכבת את הדפסת אישורי הקבורה, ובמכון מסרבים לאשר את הנפטרים לקבורה קודם השבת. למקום הגיעו מספר חברי כנסת בניסיון לסייע בזירוז ההליך.

במשרד הבריאות מעדכנים כי ההליך דורש זמן ולא ניתן להאיצו, לפי משרד הבריאות, "כל צוות המכון תוגבר בצוותים מומחים ועובדים סוציאליים שמלווים כל משפחה ברגישות הנדרשת באירוע טראגי שכזה".

על פי העדכון הרשמי של משרד הבריאות, "עד כה זוהו 12 גופות מתוך 45 אולם התהליך עשוי להתבצע במשך שעות", מה שאומר שמרבית הנפטרים לא יבואו לקבורה קודם השבת.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ תקף את התנהלות המכון: "בשל המספר הרב של הנפטרים והעובדה שמדובר ביום שישי ובמשפחות דתיות נדרש אישור משפטי מיידי לנוהל זיהוי ושחרור מהיר שאינו כולל C.T ודגימת דם אלא מסתפק בזיהוי חזותי של קרובי המשפחה. התעקשות על עמידה בנוהל הזיהוי הרגיל במקרה הזה היא התעללות במשפחות".

 

אבו כביר אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד