י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון מירון תשפ"א

22 נקברו: קודם השבת זוהו 32 נפטרים בלבד

בהוראת הרה"ר הגר"ד לאו עם כניסת השבת הופסקה מלאכת זיהוי קורבנות האסון בהר מירון כשזוהו עד כה רק 32 ו-22 הובאו לקבורה | הערב תושלם מלאכת הזיהוי במכון לרפואה משפטית

22 נקברו: קודם השבת זוהו 32 נפטרים בלבד
מחוץ למכון לרפואה משפטית צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עם כניסת השבת ובהוראת הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, הופסקה מלאכת זיהוי נספי 'אסון מירון' במכון המשפטי אבו כביר, ובשעות הקרובות תושלם מלאכת הזיהוי של עוד 13 גופות והבאתם לקבורה.

עם כניסת השבת עדכנו במכון לרפואה משפטית בתל אביב כי זוהו 32 גופות מהרוגי האסון במירון. מתוכם שוחררו 22 גופות בלבד לקבורה. "עקב כניסת השבת בהוראת הרב הראשי לישראל , לא ניתן להמשיך בהליך השחרור", נמסר .

ערב כניסת השבת נוצר כאוס של ממש בפתח המכון המשפטי, כאשר עשרות בני משפחות הנספים ביקשו לשחרר את גופת יקיריהם ולהביאם לקבורה קודם השבת, אלא שמסיבות לא ברורות ההליך התעכב.

למקום הגיעו חברי הכנסת ינון אזולאי, ויעקב טסלר, כך גם סגן שר הבריאות יואב קיש ניסה לסייע, לצד פעילות של השר יעקב ליצמן וחברי כנסת משה גפני ששוחחו עם השר לביטחון פנים ושר הבריאות במטרה לסייע למשפחות.

נציין כי כבר בליל האסון הגיע להר מירון רב המכון המשפטי אבו כביר, הרב יעקב לנדאו והחל במלאכת הזיהוי במטרה להקל את העומס, אלא שלמרות זאת ההליך התבצע באיטיות כשמחצית הנספים עדיין לא הגיעו לקבורה עד כה.

הרב דוד לאו המכון לרפואה משפטית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד