כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"עדיין לא הכריע"

הפרשן: שתי סיבות מדוע ברע"מ מעדיפים ממשלה עם נתניהו

הפרשן הערבי הבכיר מסביר כי ישנן שתי סיבות בגינן ברע"מ יעדיפו ללכת על ממשלה עם נתניהו ולא עם גוש השינוי | וגם, שותפות הגורל של 'ימינה' ורע"מ והמפגש המוצלח בין השניים: "בנט הגיע מוכן"

הפרשן: שתי סיבות מדוע ברע"מ מעדיפים ממשלה עם נתניהו
מנסור עבאס במליאה צילום: דוברות המליאה

כשלבנימין נתניהו נותרו עוד מספר ימים להרכבת ממשלה, אלא אם כן יקבל הארכה של המנדט שבידיו מהנשיא בעקבות האסון בהר מירון, הפרשן הבכיר של המגזר מוחמד מג'אדלה טוען כי למרות שברע"מ עדיין לא החליטו עם איזה צד ללכת, אך הוא מציין כי העדפה שלהם עדיין היא ללכת עם ממשלה שיקים בנימין נתניהו.

מג'אדלה התארח בתוכנית 'פגוש את העיתונות' והסביר כי לדעתו עדיין לא הכריעו ברע"מ עם איזה צד ללכת, אך ציין כי העדפתם היא ממשלה שיקים בנימין נתניהו, בגלל שתי סיבות עיקריות.

א. לדברי הפרשן ברע"מ מוצאים בממשלה שיקים נתניהו שותפים טבעיים עבורם בדמות המפלגות החרדיות עמם יש להם הסכמים והבנות בשלל נושאים.

ב. הסיבה השנייה היא ההבנה של מנסור עבאס כי ממשלת שינוי לא תהיה יציבה בגלל המנעד הפוליטי הרחב שהיא תכלול, בעוד ממשלה של בנימין נתניהו תהיה יציבה בהרבה.

מוחמד גם נשאל על פגישת עבאס-בנט המדוברת, ואמר כי ברע"מ התרשמו לטובה מבנט. לדבריו היה מדובר אמנם הפגישת היכרות בלבד, אך בנט הגיע מאוד מוכן למפגש ושאל את השאלות הנכונות והתייחס לנושאים שחשובים למלגה הערבית.

דבר נוסף מסביר מג'אדלה, לרע"מ ו'ימינה' יש שותפות גורל: שתיהן עדיין לא הכריעו עם איזה מחנה ללכת.

מנסור עבאס מפלגת רע"מ בנימין נתניהו נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד