י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מה זה אומר?

בעקבות האסון: מחר יתקיים יום אבל לאומי

על רקע זיהוי הגופות המתמשך וחיפוש האשמים באסון, מחר יתקיים יום אבל לאומי במסגרתו יורדו דגלי המדינה לחצי התורן בכל האזורים הממלכתיים, ויידחו כל אירועי הבידור בצבא כדי להזדהות עם המתים | בנוסף: הכנסת תערוך דיון על האבל ביום שני

בעקבות האסון: מחר יתקיים יום אבל לאומי
הדגל בחצי התורן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המדינה מתייחדת עם הקורבנות: במטרה להזדהות עם המתים, מחר (ראשון) יחול בישראל 'יום אבל לאומי', אשר הוכרז אתמול על ידי הממשלה.

במסגרת יום האבל הלאומי, יורדו דגלי המדינה בכל המבנים הממלכתיים והציבורים הישראלים בארץ ובעולם לחצי התורן, כדי להביע התייחדות יחד עם משפחות ה-45 קורבנות מהאסון הנורא בהר-מירון.

הדגלים ירדו בשגרירויות ישראל בעולם, מבני צה"ל, רחבת הכנסת, גג הכנסת ובעוד עשרות מבני ציבור. חברי הכנסת יוכלו לגשת ולהדליק נרות במשכן כדי להדליק נרות לזכר הנופלים, ובשני ישתתפו בדיון מיוחד במליאה.

בנוסף, הממשלה שתוכננה למחר נדחתה על ידי מזכיר הממשלה צחי ברמן, ובעירית ירושלים הורדו הדגלים במבנים הציבורים כבר לאחר האירוע והאירו את חומות העיר, והעיריה הודיעו כי מחר תלמידי ירושלים יעסקו באסון.

בתל-אביב החלו להאיר את בניין העירייה בצבעי דגל ישראל, כחול לבן, לאחר צאת השבת כהזדהות עם הקורבנות, ובצה"ל הודיעו כי גם בבסיסים ירדו הדגלים וידחו כל אירועי התרבות.

יום האבל הלאומי, אשר נערך לרוב לאחר אסון המשותף לכלל המדינה, נקבע על ידי ממשלת ישראל, ובמסגרתו יורדים דגלי המדינה לחצי התורן ומופסקים אירועי פנאי ותרבות.

בכל שנות קיום המדינה התקיימו מספר ימי אבל, אשר בין אלה היו שריפת היער בכרמל ומותם שמעון פרס ויצחק רבין.

אבל דגל ישראל אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד