י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עצרת התעוררות

הגר"ש גלאי רעד מבכי: "כך תיפסק מידת הדין"

במעמד נורא הוד שהתקיים תחת הכאב העצום בו שרויה האומה היהודית בכל רחבי העולם, נשאו רבנים דברי התעוררות • "אף אחד לא יודע חשבונות שמים, על מה שארע ביום הזה של ל"ג בעומר, יום של שמחה שבו פסקו תלמידי רבי עקיבא למות"

הגר"ש גלאי רעד מבכי: "כך תיפסק מידת הדין"
הגר"ש גלאי צילום: באדיבות המצלם

במעמד נורא ההוד שהתקיים תחת הכאב העצום בו שרויה האומה היהודית בכל רחבי העולם, נשא דברי התעוררות הגרש"א שטרן שליט"א מרבני 'קופת העיר' שאמר בדבריו בקול חנוק מדמעות: "וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם, אבל זה לא מספיק 'יבכו', צריך גם לעמוד לימינם של עשרות היתומים שנוספו הלילה הזה, קופת העיר נרתמת להקל קצת את הסבל הנוראי מעליהם, בלי ספק שהברכה של מרן שר התורה שליט"א תלווה את המשפחות שיוכלו לעמוד בסבל הזה".

קרן מיוחדת נפתחה בעקבות האסון המחריד, לחצו כאן כדי להיות שותפים>>>


הגר"ש גלאי שליט"א נשא דברי התעוררות בקול רועד: "אף אחד לא יודע חשבונות שמים, על מה שארע ביום הזה של ל"ג בעומר, יום של שמחה שבו פסקו תלמידי רבי עקיבא למות, ובודאי שהזכות שאנחנו יכולים לעשות, זה להשתתף בצער של השני, ע"י הקרן שהקימה קופת העיר, וזה ודאי יעורר הרבה רחמי שמים, ככל שכל אחד ירתם למען המשפחות, על ידי צדקה וחסד מידה כנגד מידה תועיל שמידת הדין תפסיק מעלינו נוכל תמיד, ובזכות רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א נזכה שבעזר השם זכות התרה והחסד תגן על כלל ישראל ונראה רק רחמים וחסד".

בשלב זה הוקרא מכתבו המיוחד של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א לרגל האסון בו הוא כותב: "ואין אנו יודעים חשבונות שמים, וכל אחד ואחד מחוייב לשוב בתשובה שלמה לפני ד', ותשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה, בקשנו מ"קופת העיר" לפתוח קרן עבור משפחות ההרוגים והפצועים, וכל אחד ואחד לא יפחות כופר נפש מסך 430 שקל כמניין "נפש" והנותן סך 3000 ש"ח הרי הוא כמציל נפשות ושכרו רב מן השמים, ובצדקה עבור המשפחות יכופר לעם ישראל ולארץ בדם אשר שופך בה". המכתב המלא מופיע במסגרת.

קרן מיוחדת נפתחה בעקבות האסון המחריד, לחצו כאן כדי להיות שותפים>>>

בהורמנא של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א קרא הגר"ש גלאי שליט"א בזעקה ודמע פרק תהילים לרפואת כל הפצועים והחולים מהאסון הנורא, כשהגרש"א שטרן שליט"א נשא מי שברך לרפואת החולים ולזכות כל מי שיסייע בקרן החירום, ולאחר מכן אמרו בצוותא את תפילת 'אחינו כל בית ישראל'.

בשליחות רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א קוראת 'קופת העיר' בתחינה לבוא לעזרת מאות הנפשות, לזכור עכשיו את המשפחות בעת יגונם המחריד, ולהתאמץ יותר מכפי היכולת למען משפחות האלמנות והיתומים והפצועים, ומזכירים את מכתבו של רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א בו כתב: אין מי שיכול לפטור עצמו מנתינת כופר נפש בסך 430 ש"ח, כי כל בני ארץ ישראל קרובים אל החלל, והנותן סך 3000 ש"ח הרי הוא כמציל נפשות ושכרו רב מן השמים".

כל הכספים יחולקו לפי הצורך למשפחות האלמנות, היתומים, והפצועים לפי הנחיות מרנן הגר"ש שטיינמן והגרש"א שטרן שליט"א ולפי החלטתם בקרן שהוקמה בקופת העיר.

לחצו כאן כדי להיות שותפים לקרן המיוחדת שנפתחה בעקבות האסון המחריד >>>

הרב גלאי הרב שמעון גלאי אסון מירון תשפ"א קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד