י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נהפך לאבל מחולנו"

אבל בציונות הדתית: אלה ההרוגים מהאסון

בתוך שאר הקורבנות במגזר החרדי, שני בחורים מהציונות הדתית התגלו גם הם בתוך 45 הקורבנות - ובמגזר הדתי לאומי מתאבלים: "שבת משוש ליבנו, נהפך לאבל מחולנו" | חבר של אחד הקורבנות: "היה שוקד על התורה שנים"

אבל בציונות הדתית: אלה ההרוגים מהאסון
הקורבנות מהציונות הדתית צילום: באדיבות המצלם

על רקע זיהוי הקורבנות הנותרים, אסון מירון ממשיך לעורר כאב בקרב עם ישראל כולו ובעדה החרדית בפרט, אך גם בציונות הדתית אבלים על הקורבנות, ובנוסף שניים מתוך המגזר נהרגו מתוך ה-45.

אחד מהשנים הוא ידידיה פוגל, בן 22, היה תלמיד בישיבת ההסדר ברמת גן והתגורר בקריית משה שבירושלים.

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"אחרי שעות שכולנו כאיש אחד בלב אחד עמדנו דרוכים לדרוש את שלום חברנו אנו נאלצים להודיע בכאב עמוק על פטירתו של אהובנו ידידה פוגל ז"ל", נמסר מישיבת רמת גן בשישי.

עוד נמסר מהישיבה בראשות הרב יהושע שפירא: "מועד ההלוויה טרם ידוע, נעדכן בהמשך. הצוות כולו זמין לכם, אל תחוסו עלינו. בכאב עמוק ואהבה רבה בית הישיבה".

מאיגוד ישיבות הסדר, אשר מרכז בין היתר את הישיבה בה למד ידידיה, נמסר: "אנו מבכה יחד עם כל בית ישראל על האסון הנורא שפקד את עמנו, ומשתתף בצערן של משפחות הנספים. בתוכן משפחת תלמיד ישיבת ההסדר רמת גן - ידידיה אשר פוגל".

ההרוג הנוסף מהמגזר הוא הרב יהונתן חברוני, בן 27, אשר היה נשוי ואב לשלוש ילדים. הרב חברוני למד בישיבת גבעת-שמואל, והיה אברך במקום.

"שבת משוש ליבנו, נהפך לאבל מחולנו", מסרו בישיבת גבעת שמואל והמשיכו, "בית המדרש גבעת שמואל מבכה בכי תמרורים את לכתו של יקירנו, אהוב ליבנו, האברך היקר והצדיק, יונתן חברוני זצ"ל, באירוע הקשה במירון".

היועץ האסטרטגי ברל'ה קרומבי, אשר היה חברו הטוב ‏של יהונתן, ספד: "אח יקר ואהוב. יהונתן חברוני זצ"ל שרק רצה להתפלל אצל רבי שמעון. הכרתי באופן אישי. אברך נפלא וקסום. אלוהים לוקח את הטובים ביותר. לא נתפס".

העיתונאי הסרוג דביר עמר, אשר גם הוא היה חבר של יהונתן, כתב ביום שישי לאחר האסון: ‏"מתעורר עכשיו ומגלה שחבר יקר שפגשתי רק לפני כמה ימים בגבעת שמואל נהרג במירון. אסון. כואב הלב".

"חברוני היה שוקד על התורה שנים וזכור לי היטב מסירותו לארץ ישראל ולמאבק עליה. זהב טהור נלקח מאיתנו. ה' נתן וה' לקח", ספד.

המגזר הדתי גבעת שמואל אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד