י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"ר' שמעון זה הלב של היהודים"

האזינו: הרבי מויז'ניץ בכה בדמעות על הרוגי מירון

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס לאחר ברכת המזון בסעודה שלישית לאסון מירון בליל ל"ג בעומר ואמר בדמעות שליש באמצע דבריו "מה אנחנו יכולים להגיד להקב"ה, מה נאמר ומה נדבר, אנחנו חייבים להתחזק, נסתרות דרכי השם באופן ברור"

האזינו: הרבי מויז'ניץ בכה בדמעות על הרוגי מירון
מעמד התפילה בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס בבכי בתום סעודה שלישית בבית המדרש הגדול בבני ברק לאסון הנורא במירון. 

'בחדרי חרדים' עם תמלול דבריו המלאים של הרבי מויז'ניץ.

"מאוד קשה לדבר עכשיו מתו מוטל לפניו, ה'אהבת ישראל' הסבא הקדוש אמר לסבא הקדוש ה'אמרי חיים', ר' שמעון זה הלב של היהודים, הספרים הקדושים כתובים על ר' שמעון, זאת טרגדיה נוראה, אי אפשר להבין".

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"דבר אחד ברור, כולם מבינים, כל אחד חייב לעשות לעצמו חשבון נפש, כל המשפחות מסתובבות עם טראומה נוראה, בלב של כלל ישראל קרה דבר כזה, לב טהור ברא לי אלוקים, ורוח נכון חדש בקרבי, אנחנו מבקשים מהקב"ה אל תשליכנו מלפניך, אל תזרוק אותנו ממך, ורוח קדשך על תיקח ממני, זה היה ערב יום כיפור בתש"ז בגרוסוורדיין. האנשים חזרו שבורים ורצוצים אחרי המלחמה, עם מטען כבד (על הלב), התחילו להתפלל כל נדרי, הסבא הקדוש אמר. רבותי בואו נעשה עם הקב"ה הסכם, אתה תמחל לנו על הכל, ואנחנו נמחל לך על הכל, שיהיה לנו שנה טובה, כאן האדמו"ר החל לבכות.

"מה אנחנו יכולים להגיד להקב"ה, מה נאמר ומה נדבר, אני חייבים להתחזק, נסתרות דרכי השם באופן ברור, יהודים חשובים ויראי שמים שמחו וחגגו במירון, אתמול בשיעור הלכה על ברכת הגומל, דיברו גם על 'ארבעה צריכים להודות'. אומר 'האהבת ישראל' מי חכם וישמור אלה ויתבוננו חסדי השם. צריך להיות חכם כדי לשמור אותם. מי יכול לחיות עם חכמת יראת השם. התורה מראה לנו את הדרך, ויתבוננו חסדי השם, יש לנו נסיונות קשים וכבדים, אנחנו נתונים ביד השם".

"אנו שמענו על אמונת השם, עם ביטחון, מאד קשה לדבר עכשיו, מאד קשה, ר' שמעון הרי נותן לנו חיים, כולם צריכים לדעת שחייבים לחזק את המשפחות, כל ככל ישראל שבור, לחזק את כולם, ולחזק אל עצמנו, אנחנו מאמינים בני מאמינים, מילות חיזוק, יש אנשים שיודעים איך לחזק, אז לוודא שלא נאבדים, הסבא הקדוש היה תמיד אומר. ותצילנו מכל גזירות קשות. צריך לדעת שאנחנו יהודים, עם כל הצער, כל המתפלל על חברו נענה תחילה, כי הוא לוקח את הכאב של החבר".

את דבריו סיים "מה נאמר ומה נדבר, חייבים לחזק את השני, חייבים לעשות בדק בית אצל כל אחד מה יש לתקן. כל אנ"ש נתבעים ונותנים, אני מבקש שכל אחד יתן 360 שקל תרומה 20 פעם ח"י, בשביל להקים קרן ליתומים לחתונות. ומי שאמר לעולמו די, יאמר לצרותנו די. נורא תהילות אדון הנפלאות, השם יעזור שנוכל להתחזק, לקיים את השמחה בשלימות. עכשיו מתחיל 17 יום לחג השבועות, ימים חשובים, הלב עם התורה, השם יעזור לכולם, ונזכה לביאת משיח במהרה בימינו אמן". 

אסון מירון תשפ"א הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד