י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בשם השנאה

איראן סירבה להתמודד מול הישראלי והושעתה לשנתיים

נבחרת הג'ודו של איראן הושעתה ממשחקים בינלאומיים עד שנת 2023, בגין סירובה להתמודד מול מתמודד ישראלי. גם בשנת 2019 התנגדה שנציגה יתמודד מול המתמודד הישראלי והורתה לו לפרוש בשיא, בכך הפסיד לישראלי שזכה בגביע הזהב | כעת שוב זה קורה וההשעייה הוארכה בשנתיים

איראן סירבה להתמודד מול הישראלי והושעתה לשנתיים
היאבקות, ג'ודו צילום: unsplash

נבחרת הג'ודו הלאומית האיראנית הושעתה מהתחרות הבינלאומית עד ספטמבר 2023, בגין סירובה להשתתף במשחקים נגד ישראלים עקב חרם שקבעו האייתולות באיראן.

ההחלטה מאריכה את ההשעיה המתמשכת של התאחדות הג'ודו באיראן שהחלה בשנת 2019, על פי הודעה של התאחדות הג'ודו הבינלאומית, בחודש מרץ הודיע איגוד הג'ודו הבינלאומית כי האיגוד יבטל את ההשעיה אם איראן תבטיח שהיא תאפשר לג'ודוקאים שלה להתמודד מול ישראלים.

החלטה זו מאשררת מחדש את האיסור לאיראן להתמודד, ונראה כי היא תמנע מאיראן להתמודד בג'ודו באולימפיאדת טוקיו בקיץ.

האיסור המקורי לאיראן להתמודדות נקבע כאשר ג'ודוקאי איראני אמר כי נאמר לו שלא להופיע למשחקים באליפות העולם בג'ודו 2019, כדי להימנע מלהתמודד מול הנציג הישראלי, שגיא מוקי, שלבסוף זכה בטורניר.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בספטמבר 2019, במסגרת אליפות העולם בג'ודו, הג׳ודאי האיראני סעיד מולאי נדרש למרות רצונו העז לזכות, להפסיד ליריביו במהלך הטורניר, על מנת שלא להיתקל ביריב הישראלי שלבסוף זכה בגביע הזהב - שגיא מוקי.

דקות לפני חצי הגמר בו התחרה הג׳ודאי האיראני סעיד מולאי, ודקות אחרי ניצחונו של שגיא מוקי הישראלי בחצי הגמר, התקבלה בטלפונו של איש הצוות של מולאי שיחה מאיראן; על הקו הייתה אמו של סעיד שביקשה שיפרוש עוד לפני הקרב כדי להימנע ממצב בו הוא פוגש את שגיא מוקי הישראלי, כך נמסר אז מגורמים המעורבים בתחרות.

איראן ישראל תחרות ג'ודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד