כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

סערה תימנית: הרב תוקף - והזמר? תוקף חזרה

שוק הזמר התימני עובר בימים אלו טלטלה של ממש: הכרזת הזמר המתחזק - ציון גולן, מול אלפי אנשים כי לא יופיע יותר מול קהל מעורב, הביאה את הרב אמנון יצחק לומר: "הוא שקרן. אלחם בו" • ומה הגיב גולן?

הרב אמון יצחק עם הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון
הרב אמון יצחק עם הגראי"ל שטיינמן. צילום ארכיון

החלטתו הרשמית של הזמר ציון גולן שלא להופיע ולהרקיד קהל מעורב, עוררה סערה רבה. החלטתו הוכרזה בפני אלפי משתתפים בכנס שנערך באיצטדיון טד. במקום נכח הגר"ע יוסף, שהעניק את תמיכתו לגולן.

מנגד, הרב אמנון יצחק החליט, כי למרות הצהרותיו של הזמר המתחזק - אסור להאמין לו, וכי מדובר בדובר שקרים. בכמה מהרצאותיו האחרונות, תקף הרב את הזמר, ואמר כי זאת החלטה שקרית, וכי גולן מופיע ומרקיד במעורב.

הדברים, אותם אמר הרב אמנון יצחק בכנס במודיעין עילית, היו חלק מהתקפה על הזמרים המופיעים בפני קהל מעורב, בניהם גם את הזמרים יעקב שוואקי ואברהם פריד, שערכו הופעות בימים האחרונים בישראל.

דבריו של הרב אמנון יצחק גרמו לכעס רב אצל מקורביו של הזמר ציון גולן, שתקף ואמר: "הוא מזלזל בי. למה שאני לא אזלזל בו?".

גולן תקף את דבריו של הרב אמנון יצחק ואמר: "ככה לא מתנהגים כלפי אדם שרוצה לחזור בתשובה בלב מלא ובהחלטה מלאה, אדם שמתחייב בפני רבותיו והגר"ע יוסף כי לא יופיע במעורב. זה הקירוב רחוקים שאתה עושה?". את הדברים אמר בראיון למהדורה המרכזית ב'קול ברמה'.

עו"ד חיים כפיר, המייצג את עמותת שופר של הרב אמנון יצחק, הסביר את דבריו של הרב ואמר: "הייתה כאן הבנה תמימה של הציבור החרדי, לפיו הזמר ציון גולן טען כי הרב אמנון יצחק מגבה אותו בצורה מסוימת. לא היה ולא נברא.

"הדברים שהרב אמנון אמר, שבמקרה של זמר כזה צריכים לבדוק את העניין לאחר 3 שנים של המשך עבודה מוסיקלית בתחום, ולבחון האם אכן הוא מופיע במעורב או לא. מעולם הוא לא תמך בו".

עוד נודע, כי לאור ההופעות האחרונות והדברים של הרב אמנון יצחק, שגרמו לסערה בקרב אנשי המוסיקה ומפיקיהם, תקום בשבועות הקרובים ועדה מיוחדת, שתאשר זמרים על פי קריטריונים ברורים שייקבעו מראש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד