י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וִיהִי נֹעַם נִשְׁבַּת. בְּמוֹצָאֵי שַׁבָּת

אלפים בשירי התחזקות בכותל המערבי • צפו

לאחר שזוהו כל הקורבנות מהאירוע הקשה בהר מירון, אלפים התקבצו במיוחד אל רחבת הכותל המערבי שרו והתפללו לזכרם של ההרוגים: "אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה ובשביה" | רב הכותל: "ליבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן"

אלפים בשירי התחזקות בכותל המערבי • צפו
המתפללים בכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

48 שעות לאחר האסון הנורא בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון, אמש (מוצ"ש) אלפים התכנסו לרחבת הכותל המערבי שבירושלים, שרו והתפללו לעילוי נשמת ההרוגים ולרפואת הנפגעים.

האלפים שרו את הפיוט 'אחינו כל בית ישראל': ‏"אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל הַנְּתוּנִים בַּצָּרָה וּבַשִּׁבְיָה הָעוֹמְדִים בֵּין בַּיָּם וּבֵין בַּיַּבָּשָׁה הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה הָשָׁתָא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב".

הרב שמואל רבינוביץ',רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, התייחס לאחר הערב לאסון: "יחד עם כל בית ישראל, בארץ ובתפוצות אנו כואבים ודואבים עד דכדוכה של נפש על האסון הנורא בהילולת התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במירון"

"ליבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן", אמר הרב והמשיך, "על בשרי חוויתי את הכאב האיום, ובעיניי ראיתי את השכול בערב שבת כשהגעתי לזהות את אחייני האברך היקר רבי מנחם זקבך ז"ל שנספה באסון".

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

עוד הוסיף: "תפילותינו ושוועתנו לשמיים נתונים בשעה זו למען החלמה מלאה ורפואה שלמה לכלל הפצועים ואנו מחזקים את כוחות הרפואה וההצלה".

"האבל הגדול והכאב העצום מלווה בחשבון נפש רוחני ובקבלות טובות באהבת חינם ואיחוד לבבות, בכוחות משותפים נפעל לאיחוי השברים והסקת המסקנות הנדרשות", סיכם.

הכותל המערבי אסון מירון תשפ"א הרב שמואל רבינוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד