י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"היית אש להבה"

בהלווית תלמידו: ראש הישיבה פרץ בבכי • צפו

ארבעים ושמונה שעות לאחר האירוע הקשה בהילולא בהר מירון, עשרות מהקורבנות נקברו בשעות הלילה אמש - וביניהם ידידה פוגל ז"ל, אשר הובא למנוחות בלוויה מצמררת ורווית יגון | ראש הישיבה בה למד ספד ומירר בבכי: "היית אש להבה בחייך ועלית בסערה השמיימה"

בהלווית תלמידו: ראש הישיבה פרץ בבכי • צפו
הרב שפירא מספיד את תלמידו צילום: ערוץ 7

לאחר שנהרג באירוע הקשה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי שבהר-מירון, אתמול בלילה (מוצ"ש) נקבר ידידיה אשר פוגל ז"ל בן העשרים ושנים, אשר התגורר בקריית משה שבירושלים.

בהלוויתו השתתפו מאות אנשים, ביניהם בני משפחתו ורבנים מכובדים. אחד מהם, היה הרב יהושע שפירא, ראש ישיבת הסדר ברמת גן, הישיבה בה למד ידידיה.

הרב שפירא ספד לידידיה ופרץ בבכי: "היית אש להבת שלהבת בחייך. היית אש להבה בחייך ועלית בסערה השמיימה. היית מבקש כמו להבה, מחפש אחיזה מסודרת בעולם הזה, אבל שואף לעלות למעלה".

"עלית בסערה לשמיים עם עוד 44 מבקשי ה' ואין מי מאיתנו שיודע על מה אותם מ"ה צדיקים נלקחו. אנחנו מתפללים שהאש שלכם ושלך ידידיה תאיר לנו, תחמם את הלבבות, תהפוך עולמות", הוסיף.

גם רבה הראשי של ירושלים הרב אריה שטרן ספד לידידה: "מי שמכיר קצת את ידידיה, הרי כל ראשו ומחשבותיו היו בדברים של קדושה. כחלק מכך הוא היה במירון. למרות המשברים שעבר בשנים קודמות עם אמו ע"ה, הוא התגבר והתחזק".

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"היה בתקופה טובה של לימוד תורה והוא יוצא מהעולם בקדושה ובטהרה כשכולו מלא בתורה", ספד הרב שטרן.

אחיו של ידידיה, צבי יהודה דרור, סיפר: "היית אח מיוחד, בן כל כך אהוב לאבא ואמא. היית דבק ברבניך ודבק בצדיקים. תן לנו עוד מידידיה. תן לעם ישראל עוד מהידידות שלו. תן לנו את ידידיה בליבנו".

הרב יהושע שפירא פוגל אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד