י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ברקע בדיקת מח"ש

מפכ"לים לשעבר לנתניהו: הקם ועדת חקירה ממלכתית

כשברקע מח"ש פתחה בבדיקת האסון הכבד בהר מירון שהוביל למותם של 45 מתפללים, מפכ"לים לשעבר משגרים מכתב לראש הממשלה נתניהו ודורשים ממנו לפתוח ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האסון | "אירוע הר מרון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד"

מפכ"לים לשעבר לנתניהו: הקם ועדת חקירה ממלכתית
שוטר עם קרובי ההרוגים באסון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בצל המרדף אחר האשמים במחדל הענק שהוביל לאסון הכבד בהר מירון, המפכ"לים לשעבר משגרים מכתב לראש הממשלה נתניהו ודורשים ממנו להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת האסון. מכתבם של הניצבים לשעבר מגיע כשברקע נפתחה בדיקת מח"ש לבדיקת האסון ובמשטרה יש חשש כי בכך מוטלת האשמה על משטרת ישראל בלבד ולא על הגורמים הנוספים שאחראים לאירוע.

"כמי שניהלו ופיקוד על הילולת הר מרון ואירועים דומים בעבר", הם כותבים, "וכמי שנחשפו לתוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתקיים השנה, אנו פונים אליך בבקשה להוביל את הקמתה של וועדת חקירה ממלכתית אשר תברר את העובדות, תסיק מסקנות, ותמליץ המלצות לקראת הערכות לאירוע הבא".

עוד כותבים בכירי המשטרה לשעבר כי "משטרת ישראל ואנשיה התמודדו בעבר עם ועדות חקירה שמונו לברר כשלים לכאורה, ולמרות הקשיים תמיד יצאה משטרת ישראל מחוזקת".

ברקע פתיחת בדיקת מח"ש הם כותבים, "אירוע הר מרון אינו נחלתה של משטרת ישראל בלבד. מעורבים בו גורמי ביטחון נוספים, משרדי ממשלה ורשויות שונות, גם בתהליכי עבודת מטה וגם בתהליך קבלת ההחלטות, כאשר חלוקת תחומי האחריות בין הגופים לתכנון, לניהול ולביצוע פועלים בעיוורון מוחלט".

לסיכום הם כותבים: "לצורך בירור מעמיק ויסודי של כלל הגופים העוסקים באירוע זה ודומיו ובעיקר כדי למנוע אסון דומה בעתיד, אין מנוס מהקמתה של ועדת חקירה ממלכתית. אנו פונים אלייך כדי לקדם הקמתה של וועדה כזו בהקדם האפשרי".

משטרת ישראל אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד