י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מטריד ומסוכן

מחקר: כמחצית ממושתלי הלב אינם מצליחים לפתח נוגדנים

לאחר מבצע חיסונים נרחב מתברר כי ישנה אוכלוסייה שלמה שאינה מצליחה להתחסן | מחקר חדש בבית החולים בילינסון מצא כי כמחצית ממושתלי לב שהתחסנו כנגד נגיף הקורונה לא מצליחים לפתח נוגדנים

מחקר: כמחצית ממושתלי הלב אינם מצליחים לפתח נוגדנים
אילוסטרציה צילום: יחצ בילינסון

בחסדי שמים נגיף קורונה כמעט ומוגר בארצנו על ידי מבצע חיסונים מוצלח. אך מחקר חדש שפורסם הבוקר (ראשון) מעלה סימני שאלה כבדים בנוגע לרמת הנוגדנים בגופם של מושתלי איברים.

בבית החולים בילינסון פרסמו הבוקר כי יעילות החיסון כנגד קורונה בקרב מושתלי איברים וביניהם מושתלי לב עדיין איננה ידועה. ומחקר חדש שבוצע ע״י ד״ר אסנת יצחקי בן צדוק יחד עם ד״ר בן גל וצוות יחידת אי ספיקת הלב ומושתלי הלב בבית החולים בילינסון בדקו 42 מושתלי לב אשר חוסנו כנגד הקורונה ונבדקו אצלם רמת הנוגדנים לאחר החיסון.

מהמחקר נמצא כי 15% בלבד מהמושתלים פיתחו תגובה חיסונית לאחר החיסון הראשון ורק 49% מושתלים פיתחו תגובה חיסונית לאחר שקיבלו את המנה השניה לחיסון. עוד נמצא כי מטופלים מבוגרים הראו סיכוי גבוה יותר לא לפתח נוגדנים זאת בהשוואה לאחוז נוגדנים גבוה במיוחד באוכלוסייה הבריאה.

עם זאת הודגש כי זהו מחקר ראשוני מסוגו באוכלוסיית מושתלי הלב מדוכאי החיסון ויש צורך בהמשך מעקב קליני. מטופלים אלו, נוטים לפתח מחלה קשה יותר עם הדבקה בנגיף הקורונה ועל כן בהתאם לממצאים החדשים יש צורך לשקול מנות נוספות של חיסון בחולים מושתלים ובכללם מושתלי לב.

מחקר בית חולים בילינסון חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד