כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בחזית ההתמודדות

מעל 2,500 פניות לסיוע באיתור נעדרים הגיעו לחפ"ק עזר מציון

בחזית ההתמודדות עם השבר הנורא | עשרות משפחות של נעדרים פצועים והרוגים בערים שונות, קיבלו מעזר מציון ארוחות שבת | מוקד "מחוברים לחיים" ממשיך להסיע את משפחות הפצועים לבתי החולים | קו התמיכה הנפשי של עזר מציון קלט פניות רבות במהלך סוף השבוע

מעל 2,500 פניות לסיוע באיתור נעדרים הגיעו לחפ"ק עזר מציון
הרב צ'ולק בחפ"ק צילום: באדיבות המצלם

האסון במירון: מעל 2,500 פניות  לסיוע באיתור נעדרים הגיעו במהלך ליל שישי בסוף השבוע שעבר לחפ"ק עזר מציון במירון. כזכור, בשעות הראשונות שלאחר האירוע קווי הטלפון קרסו בכל האזור, מה שהעלה את מפלס החרדה בקרב אלפי משפחות בעולם היהודי שיקיריהן שהו על ההר. במקביל, במהלך הלילה מאות אנשים שנכחו במקום האסון נעזרו בחפ"ק בכדי ליצור קשר עם בני משפחתם המודאגים.

בנוסף לחפ"ק שהוקם בשטח וסיפק סיוע שוטף לנפגעים ולבני משפחותיהם, עשרות מתנדבי עזר מציון הגיעו לבתי החולים בצפון וסייעו לחולים ולמשפחות, חילקו שתיה, עוגות וכריכים והסיעו פצועים שהשתחררו לבתיהם.

בנוסף, עשרות משפחות של נעדרים פצועים והרוגים בערים שונות, קיבלו מעזר מציון ארוחות שבת עקב הקושי שלהן להתארגן. בעזרת פעילות שני המוקדים סייעה עזר מציון באיתור מעל 200 נעדרים.

מערך ההסעים של מתנדבי "מחוברים לחיים" פעל לאורך כל סוף השבוע, והתחדש מיד בצאת השבת להסעת משפחות מודאגות לבתי החולים בצפון.

יש לציין שכבר עם תחילת האסון, 15 האמבולנסים של עזר מציון שפעלו במירון להעלאת חולים ואנשים עם מוגבלות בתנועה, הוסבו מיד להסעת פצועים אשר פונו בעזרתם לבתי החולים השונים באזור, בשיתוף מד"א וכוחות ההצלה.

יו"ר עזר מציון הרב חנניה צולק, יחד עם צוות מיוחד, סייע ותמך, עד דקות לפני שבת, במשפחות שהגיעו לזהות את יקיריהן במכון לרפואה משפטית באבו כביר. בה בעת, אנשי המקצוע של עזר מציון סיוע בתפקיד המורכב והרגיש במסירת הודעות הפטירה למשפחות הנספים.

במקביל לפעילות הישירה שסיפקה סיוע ישיר למשפחות הנפגעים, אגף בריאות הנפש בעזר מציון הפעיל מיום שישי בבוקר קו תמיכה מיוחד שמסייע באמצעות אנשי מקצוע במתן מענה ראשוני לאנשים עם חרדה ותגובות רגשיות לאירוע הקשה.

מספר מוקד הסיוע של עזר מציון: 03-6144660

עזר מציון אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד