י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מבקשים פעולה זריזה

הצעת חוק: המדינה תסייע כלכלית לנפגעי האסון במירון

הצעת חוק שהוגשה בכנסת מבקשת שהמדינה תסייע כלכלית באופן מיידי לנפגעי האסון הכבד במירון | "כדי שלא יישארו נפגעים ובני משפחה ללא כיסוי ביטוחי וללא פיצוי ראוי"

הצעת חוק: המדינה תסייע כלכלית לנפגעי האסון במירון
הלווית הרוגי מירון צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

חבר הכנסת יעקב אשר יחד עם נציגי 'דגל התורה' הגישו היום (ראשון) הצעת חוק שתקבע כי על המדינה לסייע כלכלית לנפגעי אסון מירון, בהם גם בני המשפחה שקרוביהם הלכו לעולם במהלך האסון.

על פי הצעת החוק שהוגשה, המדינה תסייע למשפחתו של נפטר או למי שנפגע תוך כדי ועקב האסון הלאומי בל"ג בעומר, במירון. את התוכנית יגבש שר הרווחה וגובה הסיוע ייקבע על ידי ועדה ציבורית שתוקם לגיבוש אמות מידה והמלצות לאופן מתן הסיוע.

בהצעת החוק מבקשים להביא לסיוע זריז במקום מקרים דומים שהמתינו מעל לעשור, כאשר נציגי הוועדה ימונו תוך 10 יום ועל השר הממונה לגבש תוכנית תוך 45 יום מאז גיבוש הצעת החוק.

בדברי הסבר לחוק נכתב: "בל"ג בעומר יום ההילולה של רבי שמעון בר יוחאי ארעה טרגדיה גדולה בהר מירון בה מצאו עשרות את מותם ומעל מאה איש נפצעו, האסון הגדול נקבע כאסון לאומי ויום ראשון שלאחריו נקבע כיום אבל לאומי".

עוד צוין כי "המקרה הטרגי של האסון איננו מכוסה ע"י כל גורם ביטוחי או על ידי המדינה, כנהוג במקרים של פיגועי טרור או נזקי מלחמה, ולכן חשובה חקיקה ספציפית של הכנסת במקרה הזה כדי שלא יישארו נפגעים ובני משפחה ללא כיסוי ביטוחי וללא פיצוי ראוי שיוכל לסייע בידם להתמודד עם השלכות האסון".

אסון מירון תשפ"א יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד