כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
אירוע לבבי

עדות: האם זה מה שגרם לכדור השלג שהוביל לאסון?

מאור צור איש 'חדשות 13' פרסם היום עדות חדשה מהשטח שהגיעה אליו במירון, לתרחיש אפשרי שהוא זה שגרם לקריסה הגדולה ולמספר המצמרר של ההרוגים הרבים באסון הנורא בהר מירון

עדות: האם זה מה שגרם לכדור השלג שהוביל לאסון?
האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בליל שישי האחרון, ליל ל"ג בעומר לאחר חצות ליל, עת הובער הר מירון בלהבות דקדושה לכבוד התנא האלוקי רשב"י, נרעדו כולם לשמע ההכרזות על קריסה באזור רחבת 'תולדות אהרן' בהר מירון. מרגע לרגע האסון הנורא הלך והתברר כאסון הגדול ביותר שארע במדינת ישראל.

מאור צור, כתב הפלילים של 'חדשות 13' פרסם היום (ראשון) עדות חדשה מהשטח שהגיעה אליו במירון, לתרחיש אפשרי שהוא זה שגרם לקריסה הגדולה ולמספר המצמרר של ההרוגים הרבים.

לדברי צור, על פי כמה נוכחים באירוע הגורם שיצר את הלחץ והמפולת אירוע לבבי של אחד מהמתפללים מהשורה הראשונה שאיבד הכרה והתמוטט.

עוד בנושא:

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

צור הסביר כי על פי עדויות של מספר ניצולים מהאירוע אף אחד לא היה במעבר גם לא השוטרים בזמן הירידה של ההמון. הם היו בחלק התחתון של המתחם.

‏מתפלל מהשורה הראשונה לקה באירוע לבבי, בשלב הזה הנוכחים צועקים לשוטרים ולחובשים לעזרה ומנסים להרים אותו תוך שהם עוצרים את ההמון. זה יוצר את הקריסה. על פי אותה עדות השוטרים מנסים למנוע מההמון לדרוס אותו ואז חוסמים חלק מהמסדרון. הגרסה הזאת עושה שכל לעניין הקריסה והמחסומים.

 

אסון מירון תשפ"א אירוע לבבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד