כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אסור לוותר

אפרים רוזנשטיין שסבו נהרג במפולת לפני 110 שנים: לא הופקו הלקחים

110 שנים לאסון קריסת המרפסת במירון. לא הופקו הלקחים | י"ג איש נספו באסון קריסת המרפסת במירון בשנת תרע"א | נכדו של אחד ההורגים ל'בחדרי חרדים' הגיע הזמן להתעשת. והקריאה הזו צריכה לבוא דווקא מתוך הציבור החרדי

אפרים רוזנשטיין שסבו נהרג במפולת לפני 110 שנים: לא הופקו הלקחים
קבר רבי יוסף דב רוזנשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

בני משפחת רוזנשטיין ציינו בשנה זו תשפ"א - 110 שנים לטרגדיה הנוראית בה נספו י"ג איש בעת קריסת מרפסת בחצר ציון הרשב"י. צאצאיו הרבים עלו גם בשנה זו כמידי שנה לציונו הק' שנמצא כאמור בסמוך למערת הרשב"י.

בעיתון "האור" שיצא לאור לאחר האירוע מובא עדכון על האסון. "קהל רב הצטופף בהדלקה על הציון, לפתע פתאום נשבר המעקה וגג ביהמ"ד ומאות אנשים אשר עמדו שם נפלו אל החצר ומתוכם נפצעו רבים ונהרגו י"ג נפשות", בין ההרוגים היה גם הרה"צ רבי יוסף דב רוזנשטיין זצ"ל מצפת, בן 42 שנים והשאיר אחריו 7 ילדים רכים. הרב רוזנשטיין הובא למנוחות בהלוויה המונית ונטמן בצלע ההר הסמוך ונראה למערת הרשב"י".

נכדו ר' אפרים רוזנשטיין שוחח היום (ראשון) עם 'בחדרי חרדים' והבהיר: "אנחנו כל שנה מתאספים במקום, ו-110 שנים לאסון קריסת המרפסת במירון. לא הופקו הלקחים".

לדברי רוזנשטיין אחרי האסון הנורא אז הוקם בית חולים בעיר צפת, לאור האסון הנורא, וגם היה אז אמירה שנשים לא יבואו להילולא, זו הייתה הפקת הלקחים. כעת לאחר האסון הנורא שהתרחש, צריכה לקום מתוך הציבור החרדי, ודווקא מתוכו קריאה לממשלה להשליט סדר בהר מירון. זה צריך להיות אינטרס שלנו. צריך להיות כאן זעזוע. זה לא יכול להימשך ככה. שלא נגיע לשנה הבאה באותו המצב.

רוזנשטיין מדגיש: "אין כל קשר להדלקות זה 2 דברים. גם ברחבת הכותל המערבי הרסו מאות בתים על מנת להכשיר את השטח. תארו לעצמכם שהמקום היה נשאר כמו שהיה. גם במירון צריך להכשיר את המקום לקליטת ההמונית המגיעים למקום לפעול ישועות".

"למה בכל חסידות שבית הכנסת נהיה צר מהכיל אנחנו יודעים להרחיב. ובמירון כלום? צריכים שכולם, מכל החסידויות מכל העסקנים כולם צריכים לדרוש שהמקום יותאם להגעת המונים. מדובר בחיי אדם" זועק רוזנשטיין.

המדינה חייבת לקחת את זה, אין ברירה אחרת. אין מי שיקח את זה. גם את קבר רחל הרחיבו. התאימו רחבה גדולה, חניה ושירותים. אסור לוותר. צריך כשהטרגדיה כואבת לדאוג לשינוי המצב" טוען רוזנשטיין. ומסכם: "נכון שצריך להתחזק ולחזור בתשובה, אבל זה 2 דברים שונים. צריך להתאים את המקום להגעת הרבבות. מישהו צריך לקום ולדרוש שיושלט סדר במקום. מדובר באנשים טובים, כולם עוסקים בחסד, אבל הגיע הזמן שיהיה סדר במקום". 

"זה פגע בכולנו. חסידים אשכנזים ספרדים ודתיים לאומיים. זה פגע בכולם, מתי היה לנו טרגדיה כזו. הקב"ה קורא לנו. צריך להתחזק. אבל במקום צריך להיות סדר ברמה של הציון עצמו, ההדלקות החניונים השירותים וכו'. יש כספים לזה. צריך פשוט לעשות סדר במקום. מי אמר שקבר הרשב"י צריך להיות מלוכלך? למה שלא יהיה כמו הכותל המערבי וקבר רחל. אסור לוותר" סיים רוזנשטיין בתקווה.

אפרים רוזנשטיין אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד