ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
יומיים למנדט

גנץ: הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו

על רקע האסון הכבד בהר-מירון, המערכת הפוליטית נכנסת לישורת האחרונה למנדט של נתניהו - והיום בישיבת הסיעה, יו"ר 'כחול לבן' שולל לחלוטין את האפשרות כי יחבור לראש הממשלה ויקים עמו קואליציה: "אני מחויב אך ורק לגוש השינוי" | איילת שקד במסר לפעילים: "בימים הקרובים התמונה תתבהר"

גנץ: הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעוד המדינה כולה אבלה על האסון הנורא בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר-מירון, היום (ראשון), ימי המנדט של ראש הממשלה נתניהו נעמדים על פחות מיומיים, ובמערכת הפוליטית נכנסים לדריכות.

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, שסירב להצהיר רק בסוף השבוע האחרון כי לא יחבור אל נתניהו, אומר היום בישיבת סיעתו כי הוא פסל לחלוטין את האפשרות שיקים יחד עם יו"ר 'הליכוד' ממשלה.

"הדלת שלי טרוקה לחלוטין בפני נתניהו - אני מחויב אך ורק לגוש השינוי", אמר גנץ בישיבת סיעתו, ומנגד בחירת 'ימינה' איילת שקד עדיין לא מצהירה בפומבי האם יכנסו לממשלה עם גוש השינוי, או שמה יצהירו נאמנות לנתניהו וילכו לבחירות חמישיות.

שקד כתבה לפעילה ביום שישי האחרון רגע לפני כניסת השבת: "חברים יקרים ימים סוערים עוברים עליו. פוליטית, נפתלי ואני וכל שאר החברה באמת מנסים לעשות את הדבר הנכון שיאפשר הקמת ממשלה טובה ויציבה".

"אני יודעת שלכל אחד יש דעה על כך וקוראת מה אתם כותבים. בימים הקרובים התמונה תתבהר. סמכו עלינו", צוטטה שקד ב'ערוץ 7'.

אתמול יו"ר מפלגת 'רע"מ' מנסור עבאס התראיין והתייחס לפלונטר הפוליטי, ואף בניגוד להצהרותיו לא פסל תמיכה בממשלה שבה 'הציונות הדתית' נמצאת בתוכה.

"באתי לפוליטיקה בגישה אחרת שלא מחרימה איש", טען והמשיך, "אנחנו לא נכנס לפרטי המגעים אבל מבחינתנו הכרזנו שמי שתהיה לו אופציה להקים ממשלה - אנחנו נמצאים שם במקביל להסכמה על מספר דרישות שאנחנו מעלים מול כל מועמד לראשות הממשלה".

"לכל צד יש את היתרונות והחסרונות. רע"ם בחרה לעצמה שיטה שהיא פותחת אופציות. אנחנו רוצים לבנות את המודל של שלנו גם עם הימין, ולא רק את עם השמאל", הוסיף בראיון ל'חדשות 12'.

בנוסף התייחס לקשר הפוליטי בינו לבין בנט: "כנראה רע"ם וגם ימינה יכריעו את הקמת הממשלה בדקה ה-90. כדי שתקום ממשלה בישראל אז ימינה ורע"ם צריכות להיות באותו צד. זה לא העניין שהחלטנו, זו פשוט המציאות".

"עומק המחויבות בין הצדדים ייקבע איפה אנחנו נהיה. לא בטוח שאקבל החלטה ביום שני - קבענו שאנחנו נהיה הסיומת להקמת ממשלה - מי שיש לו 58-59 מנדטים, אז רע"ם יכולה לעזור", טען.

בני גנץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד