י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מהפכה במשקל

הסטארט אפ הישראלי לגמילה מסוכרים ופחמימות שכבש את ישראל

הכירו את השיטה שישראלים רבים כבר ניסו והוכיחה את עצמה לאורך זמן. היא מצליחה לטפל בשני המרכיבים העיקריים, המקשים על ירידה במשקל, וזאת באמצעות גמילה מפחמימות וסוכרים

הסטארט אפ הישראלי לגמילה מסוכרים ופחמימות שכבש את ישראל
אוכל בריא צילום: Unsplash

קשה למצוא מישהו שלא עשה דיאטה בשלב כלשהו בחייו, או רצה לאכול תזונה נכונה יותר ולנהל אורח חיים בריא. כמה באמת הצליחו לעשות זאת ולהתמיד לאורך זמן? לא הרבה. תכירו את השיטה שישראלים רבים כבר ניסו והוכיחה את עצמה לאורך זמן. היא מצליחה לטפל בשני המרכיבים העיקריים, המקשים על ירידה במשקל, וזאת באמצעות גמילה מפחמימות וסוכרים. לחברה שפועלת בשיטה קוראים מיינדטק ורוב הלקוחות שעברו את הטיפול ראו ירידה של 3-7 קילוגרמים כבר בחודש הראשון.


זו לא עוד שיטה לירידה במשקל - אלא דרך חיים

מיינדטק - שיטה מנצחת לשינוי הרגלים

פנינו לסמדר אשכנזי, מנכ"לית מיינדטק,  הפועלת לגמילה מסוכרים ופחמימות ריקות בעזרת טיפול בדמיון מודרך, בשילוב בניית תפריט תזונה בהתאמה אישית.

את השיטה המצליחה פיתח דניאל דודזון, מאסטר ב-NLP, בעל ניסיון של למעלה מ-10 שנים, בטיפולים וסדנאות NLP.

למה דיאטות לא מחזיקות לאורך זמן?

"רובנו, צורכים כבר מגיל צעיר מזונות עשירים בסוכרים ופחמימות פשוטות כמו עוגות, חטיפים, לחמים, מאפים ובצקים למיניהם." מסבירה סמדר. "בטווח הקצר פחמימות פשוטות וסוכרים גורמים לגוף שלנו להתעייף ולעלות במשקל. בטווח הארוך הם גורמים לאיברים שלנו להישחק או במילים אחרות - להזדקן מהר יותר, הם מקצרים לנו את החיים, עלולים לגרום לנו למחלות והנזקים הם  גדולים מאוד. העניין הוא, שכמה שהמזונות האלו הם הרסניים, ככה הם ממכרים.

ברגע שהגוף שלנו מתרגל לצרוך כמות גדולה של סוכרים ופחמימות, מאוד קשה לו להפסיק עם זה, כי נוצרת תלות ממשית, פיזית ורגשית."


"התהליך עזר לי להבין את נושא האכילה הרגשית ובכך לטפל בשורש הבעיה."

הסיבות לחוסר הצלחה בדיאטות - תלות רגשית ופיזית

"כמעט כל אחד מאיתנו רוצה לאכול נכון ולהיות במשקל תקין. יש הרבה אנשים שרוצים לרדת במשקל ואומרים לנו שזה החלום שלהם" מספרת סמדר. "אלו אנשים אשר ניסו דיאטות רבות ושיטות שונות, אלו אנשים שכבר הצליחו לרדת במשקל, אבל עלו הכל בחזרה." מספרת אשכנזי. 

אם כל כך הרבה אנשים באמת רוצים לרדת במשקל  עד כדי כך שהם אומרים שזה "החלום שלהם" והם אפילו מנסים מגוון שיטות - אז מה הבעיה בעצם?

"הבעיה היא ההתמכרות לסוכר ופחמימות למעשה, קיימת תלות המורכבת משני גורמים: התלות הרגשית והתלות הפיזית. הרבה מאוד מהטיפולים הקיימים היום מטפלים אך ורק בתלות הפיזית. הם נותנים תפריטים, ועוד מלא שיטות, אבל בשביל להיגמל באמת ולצאת לדרך חדשה חייבים לטפל בתלות מהשורש ולטפל בנושא הרגשי.

אחרת זה כמו לשים פלסטר על פצע מוגלתי שצריך אנטיביוטיקה.

מה זה אומר תלות רגשית באוכל?

"זה קודם כל ההרגלים שלנו - אנחנו רגילים לאכול לחם, פיתות, מאפים וכל מיני דברים. אנחנו רגילים לאכול מתוק אחרי הארוחה ואנחנו חושבים שמתוק זה משהו שיגרום לנו להרגיש טוב יותר.

אם רבנו או נפגענו ממישהו - ישר הולכים למקרר למצוא משהו טעים. אם אנחנו בלחץ, אנחנו אוכלים כדי להירגע. והרגל זה משהו מאוד קשה לשנות." מפרטת סמדר.

"ואז פוגשים את התלות הפיזית . ברגע שהגוף שלנו מקבל כמות גדולה של סוכרים ופחמימות, זה גורם לגוף לשחרר אינסולין. האינסולין מוריד את רמת הסוכר בדם ואז אנחנו מרגישים רעב. ממש איזשהו צורך, דחף בלתי נשלט לאכול משהו מתוק או איזושהי פחמימה. ואז אנחנו נמצאים בלופ שמזין את עצמו כל הזמן".


הסוף לניסיונות כושלים לרדת במשקל ולהיגמל מפחמימות וסוכרים

איך השיטה של מיינדטק מוציאה אנשים מהלופ הזה?

"כאשר אנחנו ניגשים לטפל בבעיה – אנחנו קודם כל מטפלים בנושא הרגשי. המטרה היא לעקור מהשורש, מתוך תת המודע, את הקשר שלנו עם הפחמימות והסוכרים ובעצם לגרום למי שעובר את התהליך לא לחוש רצון לצרוך סוכרים ופחמימות." אומרת סמדר. "בשלב זה, המטופלים עוברים תהליך דמיון מודרך אינטנסיבי שנקרא גם  deep nlp."

שלב זה קורה בסניף של מיינדטק, הממוקם ברמת החייל, בתוך קפסולה ייחודית - חדר טכנולוגי מיוחד שהם פיתחו, המאפשר גירוי של החושים.

"בתוך הקפסולה מושמעים תדרי סאונד מיוחדים וברגע מסוים בזמן התהליך -  מופץ ריח מיוחד שמסייע להצלחת הטיפול וגורם לתהליך להיות הרבה יותר עוצמתי" אומרת אשכנזי.

השלב הרגשי, שעורך כשעה וחצי, מאפשר להיכנס לתהליך של תזונה נכונה בצורה קלה, טבעית וזורמת יותר. כל מטופל מקבל בקבוקון עם שמן טבעי עם הריח שמופץ בקפסולה, על מנת לסייע בשבועיים הראשונים של הגמילה מסוכר ופחמימות.

מה לגבי החלק הפיזי ושינוי הרגלי האכילה?

"בשלב השני, אנו בונים, בעזרת דיאטנית קלינית מומחית, תוכנית תזונה מותאמת אישית - בהתאם למעגל החיים בו כל נמצא המטופל, תוך התחשבות בגילו, מצבו הגופני, העדפות אישיות וכו'.

במהלך הפגישה הראשונה עם הדיאטנית, בודקים את המטרה שאותה רוצה להשיג המטופל: בין אם מדובר בירידה במשקל, הורדת כמות הסוכר בדם ועוד. בהתאם להעדפות האישיות (צמחוני, טבעוני), הדיאטנית מתאימה תוכנית תזונה בהתאם לאורח החיים. לאיש מכירות לדוגמה, שכל היום מסתובב בחוץ, יותאם תפריט שונה ממישהו שעובד מהבית ויכול לבשל לעצמו."

הסוף לניסיונות כושלים לרדת במשקל ולהיגמל מפחמימות וסוכרים

באיזה שלב בתהליך נפגשים עם הדיאטנית?

הפגישה הראשונה עם הדיאטנית מתרחשת עד 3 ימים לאחר הטיפול בקפסולה.  ניתן לקיים את הפגישה בטלפון, בזום, או בשיחת וידאו. הפגישה השנייה מתקיימת אחרי חודש, במהלכה בודקים מה הייתה הירידה במשקל, מה עבר על המטופל במהלך החודש ובונים תפריט המשך לשמירה על תזונה נכונה ואורח חיים נכון .

ממה מורכב התפריט?

התפריט מורכב בעיקרו מחלבונים ושומנים בריאים וכמו כן משולבות גם פחמימות בריאות כגון קינואה, מוצרים מקמח כוסמת, בטטה מעט פירות. בנוסף, המטופלים מצטרפים לקבוצת וואטסאפ סגורה, בה הם מקבלים פעמיים בשבוע טיפים לשמירה על תזונה נכונה וכן מתכונים המתאימים לתהליך. מדובר במתכונים טובים ואיכותיים המאפשרים ליהנות מאוכל ולהקפיד על תזונה בריאה לאורך זמן זו זמנית.

"יצרנו לטובת הלקוחות סדרת סרטונים של מתכונים ללא פחמימות בהנחיית מאיה בצלאל בשיתוף שפים ידועים כמו מיקי שמו" מוסיפה סמדר. ניתן לצפות בסרטונים, מתכונים וטיפים לתזונה בריאה ומאוזנת גם בדף הפייסבוק של מיינדטק

הישג מרשים - 90 אחוזי הצלחה

"רוב האנשים יורדים כבר בחודש הראשון בין 3-7 ק"ג וממשיכים בירידה בצורה הדרגתית, כל אחד לפי הצורך שלו. המטופלים משתפים אותנו שהם מרגישים שהם ממש נולדו מחדש , לחיים חדשים וטובים יותר , שהם לראשונה לא נאבקים עם הצורך והרצון לצרוך סוכר ופחמימות , הם מרגישים שהשליטה על האוכל חזרה לידיים שלהם , קל להם להתמיד ולשמור על המשקל, והם מתמלאים באנרגיות טובות ומאוד מרוצים מעצמם." אומרת סמדר בגאווה.

גם ברחבי הרשת ניתן לפגוש הרבה עדויות של אנשים אשר מספרים שזו הפעם הראשונה שהצליחו באמת להיגמל מסוכר ופחמימות. לפני כן הם היו מיואשים וחסרי אמונה ולא הבינו למה הם מסוגלים. הם מספרים שמרגישים שבזבזו את הזמן שלהם.

"יש לנו אלפי לקוחות מרוצים והתגובות פשוט מחממות את הלב." מסכמת סמדר.

לסיכום, זוהי שיטה  אשר עזרה כבר לאלפי ישראלים להיגמל מסוכר ופחמימות ולהגיע למשקל היעד שלהם , והכי חשוב - לשמור על אורח חיים בריא ומשקל תקין לאורך זמן. לפרטים נוספים חייגו *2955 או בקרו באתר של מיינדטק.

 

 

 

דיאטה ירידה במשקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד