י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"10 מההרוגים היו צמודים אליי"

אסון מירון • לבכות: הבחור שניצל בנס משחזר את רגעי האימה

הבחור מרדכי מאמו שניצל בנס ממדרגות המוות, משחזר את רגעי האימה והקושי שעבר, בראיון לעמי מימון הוא אומר: "הברזלים היו קדוחים, לא היה ניתן לעבור, היו לי חברים למעלה שדיברו איתי ושכפו עליי מים וזה מה שהציל אותי" • האזינו לעדות המרגשת של הבן הניצול והאב שקיבל את בנו במתנה

אסון מירון • לבכות: הבחור שניצל בנס משחזר את רגעי האימה
הבחור מרדכי מאמו ברגעי האימה צילום: מתוך סרטון

הבחור מרדכי מאמו, שניצל בחסדי שמים מהאסון הטראגי בהר מירון, שוחח היום עם עמי מימון ברדיו 'קול ברמה' וסיפר: "ניצלתי בנס, היה דוחק גדול, בסרטונים ניתן לראות לפחות 10 מההרוגים ממש צמודים אליי".

מרדכי מאמו בראיון לעמי מימון.

"הברזלים היו קדוחים, לא היה ניתן לעבור, היו לי חברים למעלה שדיברו איתי ושכפו עליי מים וזה מה שהציל אותי, אם הייתי לבד, קרוב לוודאי שהייתי גם מאבד את ההכרה ואולי גם לא שורד את זה". משחזר מרדכי את רגעי האימה על המדרגות, שקיבלו לאחר מכן את הכינוי 'מדרגות המוות'.

אביו, אליהו מאמו מצטרף בשלב מאוחר יותר לקו השיחה ומוסיף: "הרגליים שלו היו נעולות, אם הוא היה נופל והיו דורכים עליו הוא גם לא היה שורד את זה. ראיתי את התמונות של הדוחק ואני רואה את הבן שלי, ואני לא יודע מה קרה לו ולא מצליח ליצור איתו קשר, אין לי מספיק מילים לתאר לכם את הלחץ באותה סיטואציה".

עוד בנושא:

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

לסיום, שיתף האב בדברי חיזוק אישיים אותם אסף מהנס שהתרחש להם: "יש לי עצה מליון דולר לכל הורה: לכולנו יש אתגרים בחינוך עם הילדים. אל תיכנסו לוויכוחים מיותרים עם הילדים שלכם, היום במבט לאחור אני מבין שאני כל כך אוהב את הבן שלי, שאני מבין שכל הבעיות שיש בחינוך היו בכלל מהאגו שלי ולא היו שוות את זה".

האב ממשיך ואומר לסיום: "תמיד תחבקו את הילדים שלכם, תסגרו את העיניים ותדמיינו שאתם מחפשים את הילד שלכם בהר מירון, ורק אז תדברו עם הבן שלכם. תראו כמה השיחה תהיה שונה, תראו כמה אתם אוהבים אותו".

"אחרי כזו טראומה נוראית, הילד ישן איתנו במיטה, כבר שלושה ימים כאילו הוא תינוק ואנחנו עוטפים אותו באהבה אין סופית. אל תגיעו למצב הזה כדי לתת אהבה לילדים שלכם".

עמי מימון אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד