ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"מתו שם בטלנים"

אסון מירון: ‏תגובות אנטישמיות קשות בפולין

באתר בפולין טוקבקיסטים העלו תגובות אנטישמיות נוראיות בתגובה לאסון הכבד במירון, אך האתר בחר שלא להסירם | "אז מי מת שם? בטלנים ששודדים אחרים בכל רחבי העולם"

אסון מירון: ‏תגובות אנטישמיות קשות בפולין
קריקטורה אנטישמית בבלגיה צילום: באדיבות המצלם

צילומי המסך באתר פולני הם רק חלק מעשרות תגובות אנטישמיות שהועלו בתחתית כתבה העוסקת באסון באתר החדשות הפולני Interia. הטוקבקים כוללים אמירות כגון: "מתו שם נשים? לא. מתו שם ילדים? לא. אז מי מת שם? בטלנים ששודדים אחרים בכל רחבי העולם".

‏אנטוניה ימין, כתבת 'כאן חדשות' באירופה, דיווחה כי ‏המגיבים השונים דאגו להתייחס גם אל שורדי השואה וטענו: "יהודים? יופי עכשיו נצרך לשלם כמה עשרות פנסיות פחות" או "האם פולין תצטרך לשלם פיצויים גם על זה"?. מגיב אחר כתב: "סוף סוף משהו רע קורה בישראל. סוף סוף אלוקים מעניש את האומה השטנית הזאת, את הגנבים, הבנדיטים והרמאים".

‏הכתבה באתר עלתה אתמול (ראשון) בשעות אחר הצהריים, ועד עכשיו עורכי האתר בחרו שלא למחוק את ההודעות האנטישמיות וזאת על אף שבתחתית הכתבה נכתב כי האתר מתנגד להודעות המעודדות שנאה ומבקש מקוראי הכתבה לדווח אם הם נתקלים בכאלו. ובכן נתקלנו!

האנטישמיות לא הסתיימה בפולין, גם אצל השכנים מגרמניה, איפה שבעצם הכול החל, לקחו חלק באנטישמיות, אנטוניה ימין דיווחה, כי בעיר קלן הושחתו במהלך מוצאי שבת 3 אבני נגף, עליהן נכתב בגרפיטי BDS. אבן נגף, "שטולפרשטיינה" בגרמנית הוא פרויקט הנצחה בערים שונות באירופה בהן על אבנים שקועות במדרכות מופיעים פרטי היהודים שפעם גרו בבתים הסמוכים ונשלחו למחנות ההשמדה.

אנטישמיות פולין גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד