י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הזוועות שינו אותו לעד

עדותו של בן ה-16: "רעדתי כולי, ראיתי אנשים שאני מכיר מתים"

צעיר בן 16 שלמד עזרה ראשונה סייע בערב האסון במירון למתנדבי ההצלה. הוא צפה בזוועות, באנשים גוססים, וכאלה שהכיר מהשכונה בעירו נפצעו קשה ואף היו בין ההרוגים | "הוא מקבל כל כמה שעות התקפי חרדה והתקפי דיכאון"

עדותו של בן ה-16: "רעדתי כולי, ראיתי אנשים שאני מכיר מתים"
האסון במירון צילום: David Cohen/Flash90

משה שטיינברוך בן ה-16 שהה באוהל של 'איחוד הצלה' ברגעי האסון, ומאחר ולמד עזרה ראשונה החל לעזור בהחייאות. כשהתחילו להביא את הנפגעים הראשונים בכמויות, הוא עזר בכל דבר שרק ניתן.

הוא צפה בזוועות, באנשים גוססים, ובכאלה שהכיר מהשכונה בעירו שגססו ומתו. "רעדתי כולי, ראיתי אנשים שאני מכיר מתים", אמר למשפחתו הנער הצעיר שתמונות האימה יישארו עמו לכל החיים.

אחד מבני המשפחה מספר ל"בחדרי חרדים" על מה שאירע עם משה הצעיר: "הוא לפתע החל לרעוד, ואנשים מארגון 'חוסן' נתנו לו טיפול במקום, הוא נרגע והיה נראה שהוא בסדר, הוא גם התקשר לאמא שלו לספר מה היה ומה עבר עליו, ובמשך הלילה הוא חזר הביתה".

עוד הם מספרים על שעבר על הנער הצעיר: "אחרי שהפינוי הסתיים, הוא יצא לכיוון הבית, בבית היא החל לקבל התקף חרדה אבל בהמשך נרגע, הוא מקבל כל כמה שעות התקפי חרדה והתקפי דיכאון, אנחנו נוודא שהוא יקבל טיפול נכון שיביא אותו לחזור למה שהוא היה קודם".

הצעיר החרדי הזה הוא לא היחיד שיצא משם מצולק בנשמתו, רבים וטובים ממתנדבי הארגונים השונים התפרקו בעקבות המראות הקשים, מתנדבים בכו בסמוך למקום שם שכבו הגופות, תמונות אותן יסחבו בשארית חייהם.

אסון מירון תשפ"א איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד