י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רוצה להגיד לו תודה"

האב משחזר: כך השוטר הערבי הציל את בנו. "הוא קרס בבכי, ושלף אותו". צפו

אביגדור חיות שאיבד את בנו באסון בהר מירון ונפצע בעצמו, הפך לסמל של ביטחון ואמונה. מאות עולים לביתו כדי לנחם ולשמוע מפיו סיפורים מהאירוע הקשה | היום סיפר האב על שוטר ערבי שהציל את בנו שמואל ממוות בטוח | "אני רוצה להגיד לו תודה רבה ושהבן שלי יפגוש אותו"

האב משחזר: כך השוטר הערבי הציל את בנו. "הוא קרס בבכי, ושלף אותו". צפו
ניחום אבלים בבית משפ' חיות צילום: באדיבות המצלם

אל בית משפחת חיות שבשכונת קרית הרצוג בבני ברק, עולים מאות מנחמים, אשר מגיעים לחזק ולהתחזק מפי האב, אביגדור, שכבר הפך לסמל של עוצמה אחרי האסון הקשה במירון. רבים מהמנחמים כלל לא הכירו קודם את המשפחה, אך נפעמים מסיפורי הגבורה של האב.

הבוקר (שני), הגיעו לניחום אבלים מפקד תחנת בני ברק סנ"צ יאיר ויצנברג והרב אליהו קב, רב מחוז ת"א. במהלך הביקור, סיפר האב על שוטר ערבי שהציל את בנו שמואל ממוות בטוח, וכיצד ניסה במשך דקות ארוכות להציל אותו ואת בנו ידידיה שנהרג באסון הכבד.

"הוא פשוט תפס את הילד שלי, את שנינו בשתי ידיים", סיפר הבוקר אביגדור. "אתה יודע, שוטר חזק של שטח, מנסה ממש בכל הכוח, ואני פתאום רואה אותו קורס, מקיא, ומתחיל לבכות ולצרוח". לדבריו, "אמרתי לעצמי תשמע, הוא רואה מה שאני רק מרגיש. כולם צועקים אסון אסון, אם הוא ככה קורס כנראה שבאמת קורה פה משהו"

האב סיפר כי השוטר צפוי להגיע לבקר בבית המשפחה לניחום אבלים. "מדובר בשוטר ערבי", אמר. "אתמול היה פה השר לביטחון פנים אמיר אוחנה וביקשתי ממנו שהשוטר יגיע. אני רוצה להגיד לו תודה רבה ושהבן שלי יפגוש אותו. זו תהיה סגירת מעגל. זה חשוב לי".

"זה לא שהוא קרס והלך", המשיך האב לספר. "הוא שולף את שמואל ואז אני מרגיש פתאום קור, ואני מבין שאין עליי אף אחד. אבל אין לי שום תודה בגוף. השוטר אמר לי בוא, ומפנים אותי הצידה".

אתמול, כזכור, פגש אביגדור חיות את דוד לוי אביו של תלמידו שנהרג גם הוא. "הבן הקטן נשאר איתי, ומשה וידידיה נותקו מאתנו", סיפר. "היה דוחק מטורף, לא הצלחתי לזוז סנטימטר. שם הבנתי שאיבדתי אותם", סיפר חיות ללוי.

לאחר מכן פירט את דקות האסון: "אנחנו מגיעים לקראת סוף הרמפה, תוך שניה כולם נופלים. אני צורח למוישי, לידידיה ולשמעון. אני מנסה למשוך את עצמי, לא מצליח לזוז".

אסון מירון תשפ"א אביגדור חיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד