י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו במפגש המרגש

השוטר הדרוזי הציל את האב והבן החרדים במירון: "תעזוב אותי, תוציא את הילד"

המפגש המרגש בין רס"ל רמי עלואן, לאביגדור חיות ובנו שמואל - לא הותיר אף עין יבשה | עלואן הגיע לבית המשפחה בבני ברק. חיות האב, חיבק את השוטר ואמר לנוכחים: "הוא ניסה לעשות כל מה שהוא יכול. אם הייתי נשאר עוד כמה שניות גם אני הייתי מצטרף לידידיה ומוישי"

השוטר הדרוזי הציל את האב והבן החרדים במירון: "תעזוב אותי, תוציא את הילד"
השוטר בבית משפחת חיות צילום: אבי גדלוביץ'

"אני חייב לך את החיים שלי, אין לי מילים להודות לך", אמר הילד שמואל חיות בן ה-10, בפתח המפגש עם השוטר שהציל את חייו. רס"ל רמי עלואן, שוטר דרוזי שהיה חלק ממבצע האבטחה במירון, והיה בדיוק בנקודה בה אירוע האסון הגדול, הציל ממוות בטוח את שמואל חיות ואביו, אביגדור, שבנו ידידיה נהרג באסון. הערב (שני) הגיע רמי לביקור וניחום אבלים בבית המשפחה בשכונת קרית הרצוג בבני ברק.

"הטרחתי אותם להגיע מהצפון, כדי להודות להם מקרב לב", אמר אביגדור חיות כשהוא יושב סמוך לרמי ואביו, שמשרת אף הוא במשטרה. הוא תיאר כיצד רמי הציל את חייו: "אני נמצא על הרצפה, על הרמפה, כל המאסה של האנשים נמצאת עלינו".

"בזמן הזה", הוא הוסיף לספר, "הבן שלי שמואל נמצא מצד ימין שלי והבן השני ידידיה והתלמיד שלי מוישי, היו בטווח של מטר מאיתנו". ואני רואה את רמי צועק לי: 'תן לי את הידיים, אני מושך אותך', ואני אומר לו: 'תעזוב אותי, תוציא אותו, את הילד".

השוטר עם האב והבן הניצולים. צילום: אבי גדלוביץ'

אביגדור המשיך לספר כי "בשלב הזה רמי ניסה אך לא הצליח. לא הייתה לו שום אפשרות. אני רואה את רמי מתחיל לבכות, אבל הוא נשאר שם, הוא ניסה לעשות את כל מה שהוא יכול". לדבריו, "אם הייתי נשאר עוד כמה שניות גם אני הייתי מצטרף לידידיה ומוישי. שמואל בוודאי, אם הוא היה נשאר שם עוד דקה או אפילו פחות, הוא כבר לא היה איתנו".

כשהיינו שם על הרצפה", סיפר אביגדור, "רמי לא שאל אותי לאיזו מפלגה אני מצביע או לאיזה זרם אני משתייך, אם אני יהודי או מוסלמי. הוא סמל לדוגמה. אנחנו מסוגלים לחיות ביחד, זה בידיים שלנו. אתה הצלת לי את הילד, בשבילי הצלת את כל העולם", אמר לשוטר.

השוטר מחבק את הילד שהציל. צילום: אבי גדלוביץ'.

עוד קודם לכן, סיפר השוטר רמי עלואן את שאירע ברגעי האסון. "הכל היה צעקות ובלאגן, אין שום אימון שיכול היה להכין אותנו למה שקרה שם, סיפר. "אני מתרגש לפגוש אותם, זה לא קל. קשה להסביר במילים את מה שקרה שם, בין הצעקות ניגשתי לאביגדור והוא אמר לי 'תציל את הילד שלי'. ניסיתי למשוך את שניהם יחד ואז הגיע קצין נוסף ומשך אותם יחד איתי, והצלחנו להציל אותם".

אביגדור חיות שמואל מאיר חיות ידידיה חיות שוטר אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד