י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דריכות בקרב המעריצים

האם טראמפ יקבל בחזרה את חשבון הפייסבוק שלו?

4 חודשים לאחר שהנשיא לשעבר, טראמפ, נודה מהרשתות החברתיות הגדולות בעקבות התפרעות תומכיו בגבעת הקפיטול, מחר תודיע מועצת הפיקוח של פייסבוק האם העונש תם וטראמפ יוכל לשוב ולהשתמש בפלטפורמה החברתית 

האם טראמפ יקבל בחזרה את חשבון הפייסבוק שלו?
דונלד טראמפ בעצרת בחירות צילום: מתוך האינסטגרם שלו

מועצת הפיקוח של פייסבוק תודיע מחר (רביעי) האם היא תחזיר לטראמפ את חשבון הפייסבוק שלו, ארבעה חודשים לאחר שהחשבון הושעה בגלל פרעות הקפיטול.

מועצת הפיקוח הייתה אמורה להודיע ​​על החלטתה באמצע אפריל אך עיכבה אותה. ביום שני האריך הדירקטוריון את קבלת ההחלטה והודיע כי יפרסם את החלטתו ביום רביעי.

ההודעה מחר תגיע לאחר חודשים של דיון חשאי סביב ההחלטה והזעם על צנזורה של דעות וקולות שמרניים. כך מציין ה"דיילי מייל". כזכור לאחר שחסמה את טראמפ, צנזרה פייסבוק ראיון שהעניק לכלתו, לארה טראמפ, שהייתה הראשונה שפרסמה ראיון שלו מאז שעזב את תפקידו. פייסבוק עדיין אפשרה תיעודים של ראיונות מהעבר וראיונות טלפוניים מהעבר שנתן לכלי תקשורת כמו פוקס ו-CNN.

ה"דיילי מייל" מציין, כי במועצת הפיקוח של פייסבוק יש 20 אנשים, מתוכם חמישה אמריקאים. הרוב נוטה שמאלה. לגבי טוויטר, החברה לא הודיעה אם אי פעם תאפשר לטראמפ לחזור לרשת.

כזכור, ב-6 לינואר השנה, התכנסו אלפים מתומכי נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, התכנסו מחוץ לגבעת הקפיטול לעצרת תמיכה בו, על רקע הטענות לזיופים בבחירות לנשיאות. ההפגנה יצאה משליטה, כשמאות מפגינים פרצו לתוך בניין גבעת הקפיטול, בעת שהקונגרס מכונס כדי לאשר את ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות. בשל הגברת הכוננות במקום הופסקו הדיונים בקונגרס, ובסיומן של שעות ארוכות הוכרזו האלקטורים לג'ו ביידן באופן רשמי, לאחר שארבעה אזרחים נהרגו.

שגרירת האו"ם לשעבר, ניקי היילי, שהייתה אחת המקורבות הידועות ביותר של הנשיא טראמפ, כינתה את הנשיא טראמפ "מאכזב מאוד" ואמרה שהוא "יישפט בחומרה על פי ההיסטוריה".

דונלד טראמפ פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד