ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לאחר שעורך דינו של נבלני נעצר

שגריר ארה"ב לשעבר כינה את פוטין "פחדן"

שגריר ארה"ב לשעבר ברוסיה כינה את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "פחדן" לאחר שהמשטרה במוסקבה עצרה את עורך דינו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני

שגריר ארה"ב לשעבר כינה את פוטין "פחדן"
ולדימיר פוטין צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

מייקל מקפאל, שכיהן כשגריר ארה"ב ברוסיה במשך שנתיים במהלך ממשל אובמה, כתב בטוויטר ביקורת על פוטין לאחר שעורך דינו של נבלני, איוון פבלוב, נעצר ביום שישי. "זה מטורף לחלוטין. שלטון החוק ברוסיה הולך ונעלם", צייץ מקפאל, וסיפר על מעצרו של עורך הדין.

פבלוב, ייצג שלושה ארגונים הקשורים לנבלני שרוסיה מנסה להוציא מחוץ לחוק, הוא האשים את ממשלת רוסיה כי "הסתתרה מאחורי בית משפט סגור לתקשורת", לאחר שהדיון היה סודי בגלל "חומרים סודיים" כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

עורך הדין הגיש תביעה נגד הממשלה לביטול סיווג החומרים בפרשת הארגונים והעמותות משל נבלני, פבלוב נעצר והואשם בפרסום נתוני חקירה ביום שישי, יום לאחר שהשירות הפדרלי ברוסיה איים עליו במאסר אם יפרסם נתונים מהחקירה.

"פוטין הוא פחדן. מדוע הוא עצר את עורך הדין המנסה לעבוד במערכת המשפט הרוסית כדי להגן על ארגונו של נבלני? פשוט פתטי. קשה לי להבין כיצד מישהו יכול לכבד את הפעולות הללו", צייץ מקפאל, העומד כיום בראש מכון ללימודים בינלאומי בסטנפורד.

ממשלת רוסיה כלאה בעבר את תומכי נבלני, עורכי דין ועיתונאים שסיקרו את מחאתו. המטה והמשרדים האזוריים של נבלני פורקו ביום חמישי על מנת להגן על עובדיו, כך על פי ה'וושינגטון פוסט'. נבלני הופיע בבית המשפט באמצעות סרטון וידיאו לראשונה ביום חמישי האחרון לאחר שסיים שביתת רעב בת שלושה שבועות, שנבעה כי סורב לקבל רופא אזרחי בשל בעיותיו הרפואיות.

מקפאל אמר ביום שישי כי הנשיא ביידן צריך להיפגש עם נשיא אוקראינה לפני פוטין עקב פעולותיה האחרונות של רוסיה בנוגע לנבלני ושליחת כוחות צבא לגבול אוקראינה.

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד