י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
המצוד אחר מבצעי הפיגוע

דיווחים פלסטינים: כוחות מיוחדים כיתרו בית בכפר עקרבא

הפלסטינים מדווחים כי החל משעות הבוקר המוקדמות, פועלים כוחות הביטחון בכפר עקרבא מדרום לשכם, ככל הנראה בעקבות מידע על הימצאותו במקום של אחד המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בצומת תפוח | כוחות מיוחדים ולוחמי צה"ל כיתרו בית בפכר ואף ביצעו לעברו ירי, אך המחבל לא אותר במקום

דיווחים פלסטינים: כוחות מיוחדים כיתרו בית בכפר עקרבא
כוחות צה"ל, ארכיון צילום: רשתות ערביות

כוחות צה"ל וימ"מ (היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור) פשטו בשעות האחרונות על הכפר עקרבא השוכן מדרום לשכם, ככל הנראה בעקבות מידע כי אחד המחבלים שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח שוהה באחד המבנים בכפר. הכוחות התמקדו סביב אחד הבתים בכפר.

תושבים פלסטינים דיווחו על שמיעת קולות ירי ופיצוצים עזים כתוצאה מפעילות צה"ל. לאחר מספר שעות פשטו הלוחמים על הבית, המחבל לא אותר במקום. בימים האחרונים ביצעו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ שורת מעצרים של חשודים במעורבות בפיגוע ברחבי הכפר, בניסיון להגיע אל המפגעים עצמם. בפיגוע הקשה נפצעו שלושת תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר.

בתוך כך, בבית החולים בלינסון עדכנו כי אין שינוי במצבם של שני הפצועים בפיגוע, אחד מהם במצב אנוש ונשקפת סכנה ממשית לחייו. פצוע נוסף מאושפז במצב קשה. שמות הפצועים לתפילה: יהודה בן מילכה (גוואטה) מירושלים, פצוע באורח קשה. בניה בן אביבה (פרץ) מבית שאן, שפצוע גם הוא באורח קשה ועמיחי בן רונית (חלא) מצפת הפצוע באורח קל.

אתמול (שלישי) קיים שר הביטחון, בני גנץ, סיור באוגדת איו"ש ובמנהל האזרחי יחד עם מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת איו"ש תא"ל יניב אלאלוף וראש המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה.

גנץ סייר לאורך קו התפר ובגזרת אפרים ובנימין וקיים הערכת מצב שעסקה בהתפתחויות האחרונות בגזרה, בהיערכות לקראת ימי האזכור הצפויים ובמצוד אחר האחראים לפיגוע בצומת תפוח. גנץ קיים גם דיון עומק במנהל האזרחי שעסק בזירה הפלסטינית ודן בנושאים האזרחיים והמדיניים שעל הפרק.

"אני מסיים סיור באוגדת איו"ש והערכת מצב", אמר שר הביטחון, "הנחיתי להמשיך בדריכות הגבוהה בגזרה על רקע האירועים האחרונים והתקופה האחרונה. במהלך היממה האחרונה כוחות הביטחון, צה"ל והשב"כ שמו את ידיהם על שורה של חשודים במעורבות בפיגוע הקשה בצומת תפוח ואנחנו נגיע למחבלים ונבוא איתם חשבון".

 

פיגוע ימ"מ צה"ל ירי מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד