י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עיני עיני ירדה דמעה"

החבר הטוב נפרד מהבחור יוסף מסטורוב ז"ל שנהרג במירון

מכתב מרטיט על לכתו של הבחור החשוב יוסף מסטורוב ז"ל מרמלה ותלמיד ישיבת 'רינה של תורה' בכרמיאל, שכתב חברו לספסל הלימודים בישיבה קטנה לצעירים אלעד בראשותו של הגר"ש בורנשטיין. יוסף ז"ל היה מחשובי הבחורים והוא נהרג באסון מירון

החבר הטוב נפרד מהבחור יוסף מסטורוב ז"ל שנהרג במירון
הבחור יוסף מסטורוב ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הקב"ה לקח אותך כי הוא רוצה אותך קרוב אליו ואני מבין אותו ,לא היית בחור רגיל תמיד היית משהו מעל כולנו ,אני זוכר שכבר מאז בואי לישיבה הק' בעיר אלעד פגשתי אותך יוסף, כבר באותו הרגע חשתי שיש פה בחור שאפשר ללמוד ממנו. בשיעור הראשון בשיעור א' מסכת קידושין כבר שאלת שאלה של הרמב"ן למה קדמה מס' גיטין למס' קידושין וגם ענית על דרך הצחוק שלהקדים רפואה למכה ,אני לא ישכח את זה לעולם. זה היית אתה מצד א' מתמיד בקנה מידה איש רציני בכל מובן המילה ומצד שני גם אחד שנחמד לשבת בקרבתך ותמיד עם החיוך הנצחי שלך שלא פסק לרגע . לא היה אדם שלא קיבל ממך יחס של אח, לא משנה מיהו, גם בוויכוחים אתך והיה הרבה, תמיד ידעת לענות כמו שצריך ועם הרוגע שלך שח"ו לא יהיה מישהו שיפגע מזה.

שלוש שנים הייתי איתך בחדר, לילה לילה הלכנו לישון ביחד וקמנו ביחד, אתה עם ההכנות שלך לתפילה כמו שכתוב בהלכה, ואני הייתי צועק לך "יוסף, נו תזדרז אנחנו מאחרים'' ואתה מחזיר לי "הלכה הלכה תירגע". וכן, בכל לילה את אמירת קריאת שמע שלך, לאט לאט את כל הנוסח ואני הייתי מקנא בך למה לי אין את הכוח הזה, את התפילות שלך עם הסידור הידוע החום של כוונת הלב עומד בבימה במרכז בית המדרש ומתפלל במתינות, לא משנה מתי הלכנו לישון בלילה.

יוסף, תודה לך על הקשר ששמרת איתי, למרות שזה היה קשה כל אחד בישיבתו את השיחה אחת לשבוע שאני הייתי מספר לך על הקשיים שלי ותמיד היית לב שומע בשבילי ועודדת תמיד שהכל יהיה בסדר. התקשרת בערב לג' בעומר בשעה 15:00 וקבענו להיפגש בר' שמעון וכאשר התקשרת שוב ב-23:45 ואני לא שמתי לב שהטלפון מצלצל השארת הודעה בתא קולי, הודעה במשך 10 שניות ריקה לגמרי לא נשמע שום צליל. מסתבר, שזה היתה הודעה שאמרת לי שיותר אני לא אשמע ממך.

תמיד אתה עם היושר שלך ,אז באסיפת כספים בפורים אני ואתה היינו אחראים, ואתה, כמובן לא נתת לשקל להאבד. את הקול שלך אני לא אשכח, שאתה אומר לי: ''זה כספי הקדש". את שאיפת חייך שתמיד אמרת שהחלום שלך לכשתיהיה גדול זה להיות סופר סת"ם. איך הלכת לי פתאום באמצע כלום, שאני זקוק לך, למי אני אתקשר שאני אצטרך אותך - לשמוע אותי?? את מי אני ישמע בקושי שלי ?? לא יהיה לי כבר את הקול המרגיע שלך את הצחוק החמוד שלך שתמיד עשה לי טוב.

אני יודע ובטוח שאתה היית רוצה שנמשיך הלאה ולא נתעכב בזה יותר מדי, רק תעזור לנו לצאת מזה, אני בטוח שהמקום שלך שם למעלה זה מקום מאוד קרוב לבורא עולם אתה שם ליד כל צדיקי עולם רשב"י וכו' תתחנן לפני בורא עולם שיאמר לצרותינו די ויביא את משיח צדקנו, אנחנו זקוקים לו, תהיה מליץ יושר על משפחתך הנכבדה ועל הישיבה הק' שכל כך אהבת ועל כלל ישראל , ויוסף כמו תמיד אל תשכח אותי אני סומך עליך.

אני מבקש ממך מחילה על הכל, והיו דברים מעולם מצטער שלא למדנו ממך מספיק, וההפסד כולו שלנו, בני החבורה, תסלח לנו. מקום קבורתך יהיה לי כמקום תפילה נוסף, רק אני מבקש ממך שנכון שאתה שם גבוה משתעשע עם נשמות הצדיקים, תמיד תישמע אותי ואת תפילתי כמו שתמיד שמעת אותי . תודה לך יוסף היה לי כיף אתך במשך שלוש וחצי שנים האחרונות למדנו זה מזה הרבה. אנחנו לא נפרדים אתה פשוט במקום אחר.

והמשפט: לע"נ יוסף בן ר' ברוך הולך להיות שגור על לשוני בכל מה שאעשה.

אסון מירון תשפ"א יוסף מסטורוב רינה של תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד