י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
רצח שרה חלימי

צרפת לא מוותרת: בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, הגיש בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את ליקויי המשטרה ומערכת המשפט. "ההחלטה לא להעמיד לדין את הרוצח של שרה חלימי, קורעת את הלב ובאותה מידה מעוררת אימה"

צרפת לא מוותרת: בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית
מאיר חביב בנאומו במליאה בפריז צילום: צילום מסך

רצח שרה חלימי הי"ד: יחד עם חברת הפרלמנט קונסטנס לה-גריפ, הגיש השבוע חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב, בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתפקידה לחשוף ליקויים אפשריים בתפקוד המשטרה ומערכת המפשט בפרשת הרצח שהסתיימה בקול ענות חלושה, כאשר הרוצח לא משלם על מעשיו.

על הבקשה חתמו עוד 40 חברי פרלמנט צרפתיים. "ההחלטה לא להעמיד לדין את הרוצח של שרה חלימי, קורעת את הלב ובאותה מידה מעוררת אימה" אמר חבר הפרלמנט מאיר חביב בנאומו במליאת האסיפה הלאומית בצרפת והוסיף: "שלושה חודשים לאחר הפשע, כבר ביולי 2017, על הספסלים האלה ממש, גינתי את עיוות הדין הזה. לעולם לא יכולתי לדמיין שיעברו עוד 4 שנים של עיוות! עיוות מול האנטישמיות הערבית-מוסלמית, עיוות הצדק והמשפט, שאינו מבדיל בין טירוף שנוצר מבחירה, לבין מחלה פסיכיאטרית אמיתית. אסור לנו לשפוט אנשים חולים, אך המשפט חייב להתקיים באופן אוטומטי, במידה והסמים נלקחו מרצון".

עוד פנה חבר הפרלמנט מאיר חביב לשר המשפטים הצרפתי ואמר לו: "כבוד השר, לבקשת נשיא הרפובליקה, אתה צפוי להגיש הצעת חוק לשינוי חוק העונשין בנושא. מדובר בתיקון ברמה החוקתית אך לא ברמה המוסרית. מדוע 9 השוטרים שנכחו בעת הרצח לא התערבו, מדוע השופטת, סירבה לשחזור המקרה ולקבל את עורכי הדין של הקורבנות? מדוע הטלפון של הרוצח לא נבדק ולא נכלל בחקירה?, מרוב ייאוש, המשפחה החליטה להעביר את המשפט לישראל, אבל אני לא יכול להשלים עם זה".

"היום, בדומה לפרשיות אחרות, מוטלת עלינו, נציגי העם, האחריות לחשוף את הליקויים בפרשה ולהוציא את האמת לאור. זו הסיבה שאנחנו, קונסטנס לה גריפ ואני, קוראים להקים ועדת חקירה פרלמנטרית".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בית המשפט העליון בצרפת, הנפיק פסיקה שערורייתית כי קובילי טראורה, רוצחה של שרה חלימי הי"ד, הוא "חסר אחריות פלילית" על מעשיו ולעולם לא יישפט.

בית המשפט העליון פסק בניגוד להחלטת לשכת החקירות בבית הדין לערעורים בפריז שקבעה ב-19 בדצמבר כי ישנם מספיק אישומים בכדי להאשים בהם את הרוצח בן ה-29, אך בית המשפט העליון פסק שהאיש לא יעמוד לדין.

באפריל 2017 נרצחה שרה חלימי הי"ד בצרפת, לאחר שהשכן שלה פרץ לביתה ודקר אותה למוות בשנתה תוך שהוא צועק "אללה אכבר", ולאחר מכן גרר את הגופה וזרק אותה מהחלון. בליל הרצח הוא החל לצעוק ועורר מהומה. הוריו ושכנים במקום הזעיקו את המשטרה, אך מי שהגיעו למקום היו שוטרי מקוף רגילים, השוטרים לא רצו להתעמת עמו והחליטו לחכות לכוח ימ"מ שהוזעק למקום.

בזמן שהשוטרים המתינו מחוץ לדירתו הוא טיפס דרך המרפסת אל הקומה השלישית, שבר את החלון ופרץ לדירה, החשוד דקר את האישה במיטתה תוך כדי צעקות "אללה אכבר" ולאחר מכן, תוך שהיא מתחננת וזועקת על חייה, הוא גרר אותה ודחף אותה מהקומה השלישית אל מותה המחריד.

מאיר חביב שרה חלימי ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד