י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סתימת פיות

חסימתו של טראמפ: החלטת חברת פייסבוק אושרה

גם בחלוף מעל 100 ימים מחוץ לבית הלבן, חברת פייסבוק החליטה להמשיך את החסימה שהוטלה על חשבונו של הנשיא לשעבר טראמפ, שהוטלה עליו בעקבות הפריצה הקטלנית לגבעת הקפיטול, לכאורה בעידודו

חסימתו של טראמפ: החלטת חברת פייסבוק אושרה
דונלד טראמפ בנאום פרידה מהנשיאות צילום: דוברות הבית הלבן

מועצת הפיקוח של פייסבוק אישרה את החלטת החברה לחסום את הנשיא לשעבר דונלד טראמפ מהפלטפורמות שלה, כך הודיעה החברה.

משמעות הפסיקה היא שטראמפ ימשיך להיחסם מפייסבוק ואינסטגרם, אולם חברי הדירקטוריון אמרו כי השעיה בלתי מוגבלת של חשבונו של טראמפ אינה הולמת ולחברה יש שישה חודשים לבחון פתרונות חדשים.

"עם זאת, לא היה ראוי שפייסבוק תטיל עונש בלתי מוגדר וחסר של השעיה ללא הגבלת זמן", אמרה ההנהלה בהצהרה, "העונשים הרגילים של פייסבוק בדרך כלל כוללים הסרת התוכן המפר, הטלת תקופת השעיה קצובה או השבתה קבועה של הדף והחשבון". לפייסבוק יש 30 יום להגיב על ההחלטה, כך קבעה מועצת הפיקוח.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הודיע ​​על ההחלטה לחסום את טראמפ מפייסבוק ואינסטגרם ב-7 בינואר, יום לאחר שקבוצת תומכי טראמפ הסתערה על בניין הקפיטול בארה"ב בהתפרעות קטלנית עקובה מדם.

באותו שבוע הודיעה טוויטר, על החלטתה לאסור לצמיתות את טראמפ מהפלטפורמה שלה. טראמפ נחסם גם בסנאפצ'אט ויוטיוב לאחר ההתפרעות.

לטראמפ היו יותר מ-35 מיליון עוקבים בפייסבוק ויותר מ-24 מיליון עוקבים באינסטגרם. היו לו גם יותר מ-88 מיליון עוקבים בטוויטר לפני שנחסם, הוא השתמש בפלטפורמה לעתים קרובות כדי לפרסם חדשות או להודיע ​​על מהלכי מדיניות.

"הדירקטוריון הוקם בשנה שעברה בכדי לקבל את ההחלטה הסופית על כמה מהחלטות התוכן הקשות ביותר שקיבלה פייסבוק", כתב ניק קלג, סגן נשיא לענייני תקשורת גלובלית של פייסבוק, "זה גוף עצמאי וההחלטות שלו מחייבות, המנכ"ל מארק צוקרברג או מישהו אחר בפייסבוק לא יכולים לבטל אותן".

נראה כי טראמפ מצדו כבר מכין את עתידו עם אלטרנטיבה לאתרי מדיה חברתיים מרכזיים, טראמפ השיק לאחרונה אתר אינטרנט משלו המאפשר לו לעקוף את איסורי פייסבוק וטוויטר בחשבונותיו. האתר, donaldjtrump.com/desk, הושק עם סרטון שהכריז על עצמו כ"חופש ומקום לדבר בחופשיות ובבטחה", וזאת ארבעה חודשים לאחר שטוויטר חסמה את טראמפ ופייסבוק השעתה אותו ללא הגבלת זמן.

תגובת הליגה נגד השמצה ADL להחלטת וועדת פיקוח התוכן העליונה של פייסבוק לתמוך בהשעייתו של הנשיא לשעבר טראמפ מהפלטפורמה.

ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה, הגיב על החלטת וועדת פיקוח התוכן העליונה של פייסבוק לתמוך בהשעייתו של הנשיא לשעבר טראמפ מהפלטפורמה ואמר: "לא היינו זקוקים לתהליך חשאי ויוצא דופן של ארבעה חודשים שיקבע מה שכבר ידענו: יש להשעות באופן מיידי וקבוע את דונלד טראמפ מפייסבוק. שישה חודשים לא ישנו את העובדה שבמשך שנים דונלד טראמפ ניצל את הפלטפורמה להפצת שנאה, להסית לאלימות ולהפיץ דיסאינפורמציה תוך הפרה ברורה של הנחיות הקהילה של פייסבוק. רק לאחר שטראמפ מילא תפקיד בהסתה למתקפת הטרור האלימה על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר, התייחסו בפייסבוק להפרתו את הכללים וגם אז, ההחלטה הועברה לוועדת הפיקוח על מנת להסיט מהם את האחריות. אך כעת וועדת הפיקוח מחזירה את ההחלטה לפייסבוק ולמרק צוקרברג ומבקשת מהם להחליט תוך חצי שנה אם להפסיק את ההשעיה או להשעות את טראמפ לצמיתות".

"החלטה זו מדגישה כי פייסבוק לבדה אינה יכולה לפקח על עצמה וכי התעשיה הזו ככלל אינה יכולה לעשות לעצמה רגולציה, אנו קוראים למחוקקים להעביר חקיקה שתהפוך את כל פלטפורמות המדיה החברתית לשקופות יותר ואחראיות על דיסאינפורמציה מסוכנת ומידע מוטעה, כמו גם תכני שנאה".

דונלד טראמפ פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד