ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"סרקנו אבן אבן"

המפקדים משחזרים: כך נתפס המחבל מצומת תפוח

פחות מיממה לאחר שנתפס המחבל המתועב שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח בערבו של יום ראשון השבוע, מפקדי צה"ל שהובילו לתפיסתו המהירה משחזרים לעיני המצלמות על הפעולות שננקטו עד לתפיסתו המוצלחת ללא התנגדות מצידו • צפו

המפקדים משחזרים: כך נתפס המחבל מצומת תפוח
החיפושים אחר המחבל צילום: דובר צה"ל

אמש (רביעי) בתום מצוד נרחב שהתבצע בכל רחבי יהודה ושומרון על יידי כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ, נתפס המחבל מונתצר שלבי, בן 44, תושב תורמוסייעא, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח בחילת השבוע, בו נפצעו שלשות תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. אתמול, כזכור, נקבע מותו של יהודה גוואטה הי"ד שנפצע בפיגוע. דקות ספורות לאחר מכן הודיע שב"כ על תפיסתו של המחבל.

"מיום ראשון לאחר הפיגוע, כל סיירת גבעתי קפצה לנקודה והתחלנו במרדף מעקף של המחבל לאחר שפצענו אותו", משחזר מפקד סיירת גבעתי, סגן-אלוף נתנאל שמכה שהשתתף בפעולות החיפושים. לדבריו, "נכנסו עם כל הפלוגות והצוותים לכפרים במרחב. סרקנו בית-בית, אבן- אבן, הפכנו הכול בשביל לאתר אותו ובכל פעם מצאנו עוד קצה חוט כדי לתפוס את המחבל".

"במהלך היממה האחרונה ביצענו עוד גלי מעצרים של צה"ל יחד עם שירות הביטחון הכללי, יחידה 8200 וכל כוחות הביטחון שנרתמו לתפיסה של המחבל", הוסיף.

"מצאנו את מספר סייענים שלו, בסוף עם קצה חוט בעקבות פציעת המחבל מהירי של לוחם הסיירת והמפק"ץ שפגעו בו הבנו איפה הוא קיבל את הטיפול הרפואי ובסוף המעגל נסגר עם המחבל, הצלחנו לתפוס את המחבל בלילה תוך כדי שהוא מרים את הידיים והודה במה שהוא עשה, זיהינו את הפגיעות שלו במותן צד שמאל אותן פגיעות כתוצאה מהירי של הלוחם בסיירת ושל אותו מפקד צוות שחתר למגע- המחבל נתפס".

הוא הוסיף: "לוחמי סיירת גבעתי כאן בגזרת השומרון ימשיכו לעשות הכול כדי לאפשר לתושבים לחיות בשלום ובבטחה".

מפקדת פלוגה א' בסיירת גבעתי, רב-סרן א' מספר: "אתמול בלילה, לאחר מאמצים מבצעיים ומודיעיניים רבים, בשיתוף פעולה של שב"כ צה"ל, ימ"מ וכוחות נוספים, נתפס המחבל שביצע את פיגוע הירי ביום ראשון האחרון".

הוא הוסיף כי מיד לאחר הפיגוע יצאה סיירת גבעתי למרדף שנמשך ארבעה ימים במהלכו הלוחמים עבדו לילות כימים כדי למצוא את המחבל. לדבריו, "אני גאה בלוחמים שלי שבמהלך השבוע האחרון חתרו למגע ועבדו ללא לאות על מנת לתפוס את המחבל. סיירת גבעתי תמשיך לבצע את משימת הביטחון השוטף בגזרה תוך שמירה על חיי התושבים, על היישובים, הצירים ועל השקט בגזרה".

סגן ש', מפקד צוות בסיירת גבעתי מסר: "ביום ראשון האחרון, בשעה שאני והלוחמים שלי מבצעים את משימתנו בצומת תפוח, מחבל מבצע ירי אל התושבים מתוך רכב חולף. אני והלוחם מזהים את האירוע ומגיבים בחדות בירי אל עבר המחבל, פוצעים אותו, פציעה שבסוף תוביל ללכידתו. מיד לאחר מכן הצוות יחד עם היחידה יוצאים למרדף שנמשך ארבעה ימים".

"באמצעות מודיעין אנחנו מבצעים סריקות במרחב ופשיטות על יעדים. אמש לאחר מאמצים מודיעיניים ומבצעים רבים בשיתוף פעולה של כלל כוחות הביטחון, המחבל נתפס. אנחנו סיירת גבעתי נמשיך לבצע את משימותינו כאן בגזרה, נעשה הכול על מנת לשמור ל חיי התושבים ועל השקט במרחב", אמר סגן ש'.

פיגוע ירי צומת תפוח מעצר מחבל יהודה גואטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד