י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים"

8 ממשפחות הרוגי מירון שילמו יותר כסף על הקבורה

בני משפחותיהם של שמונה מההרוגים באסון מירון שילמו לכל היותר 100 אלף שקלים בכדי לקבור את יקיריהם כאן בישראל, היות ואינם אזרחי ישראל • שרת התפוצות עומר ינקלביץ' פנתה למשרד לשירותי דת בבקשה שיממן את הוצאות הקבורה שלהם

8 ממשפחות הרוגי מירון שילמו יותר כסף על הקבורה
אנשי חברה קדישא בפעולה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מטריד: בני משפחותיהם של שמונה מתוך ארבעים וחמשה הרוגים מירון, נאלצו לשלם סכומי עתק של עד מאה אלף שקל בעבור חלקת קבר עבורם בשל העובדה שהם אינם תושבי ישראל.

ככלל, תושבי ישראל זכאים למימון חלקת קבר על ידי הביטוח הלאומי. בעקבות כך שהם אינם תושבי ישראל נאלצו המשפחות לשלם עבור הקבורה עשרות אלפי שקלים.

בעקבות כך שרת התפוצות עומר ינקלביץ פנתה לשר הדתות יעקב אביטן, בבקשה שהמדינה תשתתף בהוצאות הקבורה שכן האסון קרה בישראל ואין להפלות בין ההרוגים רק בשל כך שחלקם התגוררו בחו"ל.

"בשבוע שעבר, הרכין עם ישראל כולו את ראשו בכאב עמוק בעקבות האסון הנורא במירון", כתבה השרה ינקלביץ'. "45 יהודים קדושים, נפשות זכות וטהורות, שרק רצו לשמוח בהילולת הרשב''י, נלקחו מאיתנו ברגע אחד. בין ההרוגים נכללו גם שמונה יהודים בני התפוצות שהגיעו לארץ ישראל ללמוד תורה ולהשתתף בהילולה", כתבה השרה ינקלביץ.

"מיד לאחר פטירתם, עמדו משפחותיהן בפני שוקת שבורה ונאלצו לשלם סכומי עתק עבור הקבורה, וזאת מכיוון שבניהם אינם בעלי אזרחות ישראלית. את הנעשה בידי שמיים לא נוכל להשיב, את הנפטרים לא נוכל להשיב למשפחותיהן, אבל אם בידינו להקל במעט על הקושי הגדול – זוהי חובתנו", הוסיפה במכתבה לשר אביטן.

"לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים ולהעמיד את המשפחות בפני קשיים כלכליים כל כך עצומים. אני פונה אליך בבקשה לסייע למשפחות בהוצאות קבורת יקיריהן. יהי רצון שנצליח לסייע ולו במעט למשפחות בשעתן הקשה", סיימה.

אסון מירון תשפ"א דמי קבורה מחירי קבורה המשרד לשירותי דת עומר ינקלביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד