י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זה ירושלים שלנו"

צפו: בן גביר העביר את לשכתו לשכונה הערבית ועורר מהומות

בעקבות העימותים בימים האחרונים בין צעירים ערבים לבין כוחות הביטחון שמהם נפגעים הקהילה היהודית באזור, יו"ר 'עוצמה יהודית' העביר את לשכתו מהכנסת אל שכונת שמעון הצדיק, ובשעות הלילה הגיעו גם פעיליו | בתגובה ערבים הגיעו למקום - ונוצר עימות

צפו: בן גביר העביר את לשכתו לשכונה הערבית ועורר מהומות
מהומות סביב לשכתו של בן גביר צילום: ישי ירושלמי

חבר הכנסת איתמר בן גביר החליט היום (חמישי) להעביר את לשכתו הפרלמנטרית לשכונת שמעון הצדיק, זאת כתגובה לאלימות מצד התושבים הערבים כשלטענת הח"כ המשטרה לא פועלת מספיק.

בן גביר הגיע עם פעילי עוצמה יהודית לשכונה ומהר מאוד הצית את האיזור, שהתושבים החלו לתקוף את בן גביר ואנשיו, השליכו חפצים, כיסאות ובקבוקי זכוכית ששבעה מפיגים נעצרו.

בנוסף, בכנסת הצמידו לבן גביר מאבטח שיגן עליו בזמן שהוא שוהה באיזור השכונה הערבי ולמנוע פגיעה בו בזמן שהוא שוהה לצד הערבים.

"עושים כאן לינץ׳ בכל מיני ילדים שיוצאים, ונשים שיוצאות החוצה ורואים שמתנפלים אליהם", סיפר בן-גביר וטען, "המשטרה יודעת לעבוד. כשהם רוצים הם יודעים לעבוד".

"הם מתוקים, אבל צריך שהשר לביטחון פנים יתן הוראה חד משמעית! מי שמרביץ לילד - נחישות, נחישות ועוד פעם נחישות", הוסיף.

לאחר העימותים: בן-גביר העביר את לשכתו מחוץ לכנסת

יו"ר 'עוצמה יהודית' שאל בתמיהה: "מה זה הדבר הזה? מרביצים לילדים, פוגעים כאן בנשים, גברים מפחדים לצאת. כל הזמן אנחנו מתגוננים, זה ירושלים שלנו!".

"עכשיו אני עובד", ענה בן-גביר בתגובה לשאלה של כתב מה הוא עושה בלשכה, והמשיך, "חביבי, אתה מכיר אותי כאחד שלא עובד? אני עובר כאן. יש הרבה עובדה, צריכים גם להקים קואליציה".

ממשטרת ירושלים נמסר: "כוחות משטרה ומשמר הגבול ממשיכים בפעילות לשמירת הסדר בשכונת שיח ג׳ראח שבמזרח ירושלים בעקבות מחאה שהחלה הערב במקום ובה נטלו חלק, עשרות משתתפים.

"כוחות המשטרה ומג"ב פועלים למניעת חיכוך בין הצדדים ובשלב זה האירוע בשליטה. עד כה נעצרו 7 חשודים בגין הפרת סדר ותקיפת שוטרים", הוסיפו.

כזכור, במהלך הימים האחרונים מתנכלים מידי ערב מתפרעים ערבים משייח' ג'ראח לתושבים שכונת שמעון הצדיק, כאשר אמש נפצעו מספר תושבים מידוי אבנים ובקבוקים של המתפרעים.

המחאות מגיעות לאחר כוונת המדינה לפנות כמה בתים בתוך השכונה, באופן חוקי, לטובת היהודים, מה שמכעיס את הרחוב הערבי.

 

איתמר בן גביר שמעון הצדיק שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד