י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כוננות ביטחונית

חשש מהסלמה חריפה במהומות בירושלים; דריכות בעוטף עזה

הבוקר שוב נרשמו עימותים בהר הבית, אחרי סוף שבוע מתוח במיוחד בירושלים | במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה במהומות בבירה, כמו גם למצב שבו ארגוני הטרור יירו רקטות לעבר יישובי הדרום | הלילה תקף צה"ל עמדת חמאס בתגובה לירי רקטה לעוטף עזה

חשש מהסלמה חריפה במהומות בירושלים; דריכות בעוטף עזה
עימותים בשער שכם צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אחרי סוף שבוע סוער בהר הבית, שכמותו לא נראה כבר שנים, במשטרת ירושלים נערכים לאפשרות של הסלמה במהומות במזרח העיר ובפרט בשכונת שייח ג'ראח, שם מתעמתים יהודים וערבים מזה מספר ימים בצל כוונת המדינה לפנות תושבים מבתיהם. בית המשפט העליון צפוי להכריע בסוגיה.

גורם במשטרה אמר אתמול כי לפחות 20 שוטרים נפצעו במהומות בהר הבית במהלך סוף השבוע. הבוקר חודשו המהומות אך נכון לעכשיו הרגיעה באזור נמשכת. בד בבד, במערכת הביטחון חוששים כי המהומות בהר הבית ישליכו באופן ישיר על המצב ברצועת עזה ויהודה ושומרון. בינתיים, צה"ל תגבר את מערכות כיפת ברזל בדרום מחשש להסלמה.

הלילה נורתה רקטה מדרום רצועת עזה לעבר אחד הישובים בעוטף. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנזק או נפגעים. בתגובה, תקף צה"ל עמדה של חמאס. "כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדה צבאית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לרקטה ששוגרה משטח רצועת עזה לעבר שטח ישראל הלילה", מסר דובר צה"ל.

"משטרת ישראל פועלת כל העת, על מנת לאפשר את חופש הפולחן, שמירה על הסדר והביטחון", אמר אמש מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בתום הערכת מצב מיוחדת יחד עם השר לבט"פ אמיר אוחנה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ובכירים נוספים.

"יחד עם זאת", הוסיף המפכ"ל, "לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת החוק ופגיעה בשוטרים. אנו מבקשים מכולם להרגיע את הרוחות ואת האלימות, במיוחד ביום כה חשוב לדת המוסלמית".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר: כוחות גדולים פועלים כעת בירושלים כדי לאפשר לכל מי שמעוניין להגיע ולהתפלל במסגרת "לילת אל-קדר" לעשות זאת בחופשיות, ואכן יש צפי לעשרות אלפי מתפללים, אך למנוע כל אלימות והפרת החוק והסדר".

הוא הוסיף כי ביום שישי "סיכלו כוחות מג"ב פיגוע גדול שעלול היה להתרחש בירושלים. אין לנו כוונה להתפשר על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות ולחדש את השגרה, אני מאחל חג שמח למאמינים המוסלמים ושבוע טוב לכולם".

הר הבית מהומות ירי רקטות תקיפה בעזה הסלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד