י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות בקשת מנדלבליט

העליון דחה את הדיון בסוגיית פינוי התושבים בשייח ג'ראח

הדיון בפינוי התושבים הפלסטינים בשכונת שייח ג'ראח לא יתקיים מחר כמתוכנן - כך קבע היום בית המשפט העליון | היועץ המשפטי לממשלה ביקש לדחות את הדיון בסוגייה מחשש להסלמה באירועים בירושלים וביהודה ושומרון

העליון דחה את הדיון בסוגיית פינוי התושבים בשייח ג'ראח
עימותים בשייח ג'ראח צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

בית המשפט העליון החליט היום (ראשון) לדחות הדיון שהיה צפוי להכריע בסוגיית פינוי התושבים הערבים בשכונת שיייח ג'ראח במזרח ירושלים. בימים האחרונים נשמעו קולות ממערכת הביטחון שהזהירו כי החלטה לפנות את את התושבים, תבעיר את השטח הפלסטיני ותגרור ירי רקטות מרצועת עזה.

ההחלטה מגיעה ברקע המהומות בימים האחרונים בשכונה, במהלכם נפצעו שוטרים והוצתו רכבים של תושבים יהודים. מי שביקש את דחיית הדיון, הוא היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שפנה לבית המשפט העליון וביקש להצטרף להליך המשפטי.

לפי דיווח באתר 'וואלה', מנדלבליט העביר היום חוות דעת סודית לבית המשפט העליון,  ולפיה כל גורמי הביטחון, ראש המל"ל מאיר בן שבת, צה"ל, השב"כ ומשטרת ישראל, סבורים שקיום הדיון בנושא פינוי התושבים הפלסטינים מבתיהם עלול להביא להסלמה בשטח.

בעקבות דחיית הדיון בבית המשפט על פינוי המשפחות בשכונת שמעון הצדיק לבקשת היועמ"ש, תקף יו"ר 'עוצמה יהודית' ח"כ בן גביר: "מערכת המשפט ואכיפת החוק התקפלה בפני טרור ואלימות תוך מתן זכות ווטו לבריונים לנהל את מדינת ישראל".

בן גביר הוסיף: "לאורך כל השנים, היועמ"ש ואנשי מערכת המשפט מדברים על הצורך בשלטון החוק ועל כך שחייבים לקיים החלטות בית המשפט, בפינוי עמונה לא הסכימו לדחות את ההרס אף לא לדקה, אבל מסתמן שההתייחסות על אכיפת החוק וחשיבות קיום החלטות פינוי - שבמקרה שלנו נתנה - היא רק לגבי יצהר ונוער הגבעות".

"לצערנו כשקבוצת בריונים משייח' ג'ראח מאיימים, אז היועמ"ש מתקפל בפניהם ומבקש דחייה ובית המשפט מאשר. המסר לפורעים הוא שכל החלטה אפשר לשנות בכוח הזרוע. בושה", הוסיף בן גביר.

בית המשפט העליון היועץ המשפטי לממשלה עתירה פינוי תושבים שייח ג'ראח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד