ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המסורת תישבר?

במערכת הביטחון מזהירים: ריקוד הדגלים עלול להבעיר את השטח

בצל ההסלמה בבירה, בכירים במערכת הביטחון שוקלים האם לקיים השנה את מצעד הדגלים המסורתי בירושלים לרגל יום ירושלים. החשש הוא מפני הסלמה נוספת שתגיע בעקבות המנהג שסוחף אליו רבבות מבני הציונות הדתית ואחרים

במערכת הביטחון מזהירים: ריקוד הדגלים עלול להבעיר את השטח
ריקוד הדגלים. אילוסטרציה צילום: מתניה טויסיג, פלאש 90

כמו בכל שנה, גם השנה צפויים לציין מחר את יום ירושלים בעיר, אלא שהיום (ראשון) דווח כי בכירים במערכת הביטחון ובמשטרה בודקים האם לקיים את האירועים, זאת בשל ההתפתחות בנושא הביטחוני.

על פי הדיווח ב'חדשות 12', הבכירים במערכת הביטחון מזהירים כי החגיגיות בירושלים בכלל, וריקוד הדגלים אשר מושך בעיקר לציונות הדתית בפרט, עלולים להביא להתלקחות של השטח.

הגורמים טענו בפני הדרג המדיני וראש הממשלה, כי חוץ מהתלקחות שהחגיגיות עלולות להביא - אף יתכן כי הן יגרמו להסלמה בעיר, ובעקבות כך התקבלה החלטה להשאיר את ההחלטה בידי המשטרה.

המשטרה תצטרך לבחור בין צמצום כמות האנשים, קיומו כרגיל או אף ביטול לגמרי של האירוע. ההחלטה ככל הנראה תתקבל רק כמה שעות לפני תחילת החגיגיות.

בצל החשש מאירועי יום ירושלים, הבוקר שוב נרשמו מהומות בהר אך נכון לשעה זו הרגיעה באזור נשמרת. בד בבד, במערכת הביטחון חוששים כי המהומות בהר הבית ישליכו באופן ישיר על המצב ברצועת עזה ויהודה ושומרון. בינתיים, צה"ל תגבר את מערכות כיפת ברזל בדרום מחשש להסלמה. כמה שריפות פרצו הבוקר בשל הפרחת בלוני תבערה מרצועת עזה.

"משטרת ישראל פועלת כל העת, על מנת לאפשר את חופש הפולחן, שמירה על הסדר והביטחון", אמר אמש מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי בתום הערכת מצב מיוחדת יחד עם השר לבט"פ אמיר אוחנה, מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן ובכירים נוספים.

"יחד עם זאת", הוסיף המפכ"ל, "לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת החוק ופגיעה בשוטרים. אנו מבקשים מכולם להרגיע את הרוחות ואת האלימות, במיוחד ביום כה חשוב לדת המוסלמית".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר: "כוחות גדולים פועלים כעת בירושלים כדי לאפשר לכל מי שמעוניין להגיע ולהתפלל במסגרת "לילת אל-קדר" לעשות זאת בחופשיות, ואכן יש צפי לעשרות אלפי מתפללים, אך למנוע כל אלימות והפרת החוק והסדר".

הוא הוסיף כי ביום שישי "סיכלו כוחות מג"ב פיגוע גדול שעלול היה להתרחש בירושלים. אין לנו כוונה להתפשר על שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל וכוחות הביטחון. אני קורא לכולם להרגיע את הרוחות ולחדש את השגרה, אני מאחל חג שמח למאמינים המוסלמים ושבוע טוב לכולם".

יום ירושלים ריקוד דגלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד