י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חותרים להשבעה

התקדמות ממשית עם רע"מ; זו חלוקת התפקידים המסתמנת

המשא ומתן בין ראשי גוש השינוי מתקדם די במהירות, כאשר ההתקדמות המהירה ביותר הושגה דווקא עם רע"מ שמהווה לשון מאזניים וללא תמיכתה הממשלה לא תוקם | לצד זאת, מסתמן כי גדעון סער גבר על איילת שקד בקרב על התיק הנחשק

התקדמות ממשית עם רע"מ; זו חלוקת התפקידים המסתמנת
נפתלי בנט/מנסור עבאס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חמישה ימים לאחר שהמנדט עבר לידי יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, במחנה השינוי חותרים להשבעת הממשלה ומתקדמים בדרך לסגירת הקואליציה ונראה כי חלה התקדמות ממשית בין 'ימינה' לרע"מ, בתום פגישה שקיים היום (ראשון) המיועד לכהן כראש הממשלה, נפתלי בנט עם יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס.

על פי הדיווחים, במחנה השינוי מעריכים כי הממשלה תושבע כבר בשבוע הבא, לאחר שיוגשו ההסכמים בפני הכנסת וככל הנראה במהלך שבוע הבא יתקיים טקס ההשבעה במשכן הכנסת.

במחנה השינוי דיווחו על התקדמות משמעותית במגעים עם רע"מ, ועל פי דיווחים בסיעה הערבית מתגבשת חתימה, כך שעבאס לא יכהן כשר בממשלה, אך בתמורה לחבילה משמעותית חברי הסיעה יצביעו "בעד" הקמת הממשלה ולא "יימנעו".

לצד על פי הדיווחים הערב, זו חלוקת התיקים המשמעותית: גדעון סער יכהן כשר המשפטים, לשקד יוצעו בתמורה את תיקי הפנים / החינוך או הביטחון פנים, ניצן הורביץ' מתעקש על החינוך אך מציעים לו את תיק הבריאות, כשתמר זנדברג מסומנת כשרה להגנת הסביבה.

במהלך היום נפגשו צוותי המו"מ עם המפלגות, כשמחר ייפגשו נפתלי בנט ויאיר לפיד עם מנסור עבאס לקראת גיבוש הסכם ביניהם, שמא צעד נוסף לקראת השבעת ממשלה בקרוב ממש.

משא ומתן קואליציוני הסכם קואליציוני ממשלת בנט לפיד מנסור עבאס נפתלי בנט משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד